Annons:
Etikettfakta-om-volvo-c303-306
Läst 22319 ggr
AEriksson
5/11/06, 2:49 PM

Fakta c303 - TGBIL 111A

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här finner du teknisk information om din c303/TGB 11. Om du upptäcker att det saknas information eller något är felaktigt, så bara send ett meddelade till artikelförfattaren.

Foto: Privat
 

Information

Faktauppgift Värde
Förrådsbeteckning: M5138-111013
Förrådsbenämning: TGBIL 111A
Typbeteckning: C303 C03 4x4 4141
 

Mått

Faktauppgift Värde
Total längd: 4350 mm
Total bredd: 1900 mm
Höjd: 2170 mm
Höjd ink KSP: 2270 mm
Frigångshöjd: 390 mm
Vänddiameter: 11,6 m
Axelavstånd: 2300 mm
Spårvidd, fram: 1540 mm
Spårvidd, bak: 1540 mm
 

Vikt

Faktauppgift Värde
Tjänstevikt: 2400 kg
Totalvikt: 3300 kg
Största axeltryck, fram: 1600 kg
Största axeltryck, bak: 1750 kg
Maxlast: 900 kg
 

Motor

Faktauppgift Värde
Typbeteckning: B30A
Tillverkare: Volvo
Effekt: (4000 v/m DIN 117 hk / 21 kpm
Vridmoment: (2500 v/m DIN) n: 206 Nm / 21 kpm
Cylinderantal: 6 st
Cylinderdiameter: 88,90 mm
Cylindervolym: 2,98 L
Slaglängd: 80 mm
Kompression: 9,3:1
Förgasare: (2st Zenith-Stromberg 175 CD 2 SE
Ventilsystem: Toppventiler
Ventilspel, inlopp: 0,40-0,45 mm
Ventilspel, avgas: 0,40-0,45 mm
Bränsle: Blyad bensin med hösta oktan
 

Huvudväxellåda

Faktauppgift Värde
Typbeteckning: ZF-S4-18
Utväxling 1:a växeln: 3,85:1
Utväxling 2:a växeln: 2,08:1
Utväxling 3:a växeln: 1,39:1
Utväxling 4:a växeln: 1:1
Utväxling back: 4,13:1
 

Fördelningsväxellåda

Faktauppgift Värde
Typbeteckning: Volvo FD 51
Utväxling lågväxel: 2,39:1
Utväxling högväxel: 1:1
 

Axlar

Faktauppgift Värde
Utväxling axelväxlar: 2,91:1
Utväxling hjulväxlar: 2,06:1
Differentialspärr: Vaccumstyrd fram och bak
 

Bromssystem

Faktauppgift Värde
Färdbroms: Tvåkrets vaccumhydraliskt trumbromsar
Parkeringsbroms: Mekanisk kardanbroms
 

Styrsystem

Faktauppgift Värde
Styrväxel typ: ZF skruv och rulle
 

Tändsystem

Faktauppgift Värde
Tändningsföljd: 1-5-3-6-2-4
Tändningsinställning: 10 grader f.ö.d vid 10-13 v/m
 

Prestanda

Faktauppgift Värde
1:a växeln låg: 12 km/h
2:a växeln låg: 22 km/h
3:a växeln låg: 33 km/h
4:a växeln låg: 46 km/h
1:a växeln hög: 28 km/h
2:a växeln hög: 53 km/h
3:a växlen hög: 79 km/h
4:a växeln hög: 109 km/h
Max vaddjup: 0,7 m
Backtagningsförmåga: 80% (39 grader)
Sidolutning under körning: 40% (22 grader)
 

Elsystem

Faktauppgift Värde
Huvudspänning: 24 V
Batteri: 2 st
Spänning: 12 V
Kapacitet: 57 Ah
Ansluten pol: Minus
Generator: (växelström SEV Marchal 28/35
 

Volymuppgifter

Faktauppgift Värde
Bränsletank: 84 L
Kylsystem: 12 L
Motor: 5,2 L
Växellåda: 1,2 L
Fördelningsväxellåda: 1,3 L
Axelhus: 1,5 L
Hjulväxlar, fram: 0,3 L
Hjulväxlar, bak: 0,4 L
Styrväxelhus: 0,5 L
 

Övrigt

Faktauppgift Värde
Däck: 280/85-16 special 4-lagers
Lufttryck: 170 kPa (1,7 kp/cm2)
Antal passagerare utom förare: 1+6
 

| Relaterade länkar

| Av: AEriksson

| Datum för publicering

  • 2006-05-11
  • Redigerat 12/12/22, 7:42 PM av Niklas
Annons:
4by4byfar
5/16/06, 7:20 PM
#1

Tjena

Hajjade till vid 24 V…..är det samma problem med 24V som på Valpradiobilen, att man åker på dyra fördelarlock eller andra obehagligheter på tgb111A ?? Skrikandes

en stilla undran….varför är det 24V och inte 12V, 6an kräver knappast detta??

///4by4

Upp till toppen
Annons: