Etikett: fakta-om-volvo-c303-306
Läst 22319 ggr
5/11/06, 2:49 PM
2
Fakta c303 - TGBIL 111A
Här finner du teknisk information om din c303/TGB 11. Om du upptäcker att det saknas information eller något är felaktigt, så bara send ett meddelade till artikelförfattaren.
Information
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Förrådsbeteckning: | M5138-111013 |
Förrådsbenämning: | TGBIL 111A |
Typbeteckning: | C303 C03 4x4 4141 |
Mått
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Total längd: | 4350 mm |
Total bredd: | 1900 mm |
Höjd: | 2170 mm |
Höjd ink KSP: | 2270 mm |
Frigångshöjd: | 390 mm |
Vänddiameter: | 11,6 m |
Axelavstånd: | 2300 mm |
Spårvidd, fram: | 1540 mm |
Spårvidd, bak: | 1540 mm |
Vikt
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Tjänstevikt: | 2400 kg |
Totalvikt: | 3300 kg |
Största axeltryck, fram: | 1600 kg |
Största axeltryck, bak: | 1750 kg |
Maxlast: | 900 kg |
Motor
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Typbeteckning: | B30A |
Tillverkare: | Volvo |
Effekt: (4000 v/m DIN | 117 hk / 21 kpm |
Vridmoment: (2500 v/m DIN) n: | 206 Nm / 21 kpm |
Cylinderantal: | 6 st |
Cylinderdiameter: | 88,90 mm |
Cylindervolym: | 2,98 L |
Slaglängd: | 80 mm |
Kompression: | 9,3:1 |
Förgasare: (2st | Zenith-Stromberg 175 CD 2 SE |
Ventilsystem: | Toppventiler |
Ventilspel, inlopp: | 0,40-0,45 mm |
Ventilspel, avgas: | 0,40-0,45 mm |
Bränsle: | Blyad bensin med hösta oktan |
Huvudväxellåda
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Typbeteckning: | ZF-S4-18 |
Utväxling 1:a växeln: | 3,85:1 |
Utväxling 2:a växeln: | 2,08:1 |
Utväxling 3:a växeln: | 1,39:1 |
Utväxling 4:a växeln: | 1:1 |
Utväxling back: | 4,13:1 |
Fördelningsväxellåda
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Typbeteckning: | Volvo FD 51 |
Utväxling lågväxel: | 2,39:1 |
Utväxling högväxel: | 1:1 |
Axlar
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Utväxling axelväxlar: | 2,91:1 |
Utväxling hjulväxlar: | 2,06:1 |
Differentialspärr: | Vaccumstyrd fram och bak |
Bromssystem
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Färdbroms: | Tvåkrets vaccumhydraliskt trumbromsar |
Parkeringsbroms: | Mekanisk kardanbroms |
Styrsystem
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Styrväxel typ: | ZF skruv och rulle |
Tändsystem
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Tändningsföljd: | 1-5-3-6-2-4 |
Tändningsinställning: | 10 grader f.ö.d vid 10-13 v/m |
Prestanda
Faktauppgift | Värde |
---|---|
1:a växeln låg: | 12 km/h |
2:a växeln låg: | 22 km/h |
3:a växeln låg: | 33 km/h |
4:a växeln låg: | 46 km/h |
1:a växeln hög: | 28 km/h |
2:a växeln hög: | 53 km/h |
3:a växlen hög: | 79 km/h |
4:a växeln hög: | 109 km/h |
Max vaddjup: | 0,7 m |
Backtagningsförmåga: | 80% (39 grader) |
Sidolutning under körning: | 40% (22 grader) |
Elsystem
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Huvudspänning: | 24 V |
Batteri: | 2 st |
Spänning: | 12 V |
Kapacitet: | 57 Ah |
Ansluten pol: | Minus |
Generator: (växelström | SEV Marchal 28/35 |
Volymuppgifter
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Bränsletank: | 84 L |
Kylsystem: | 12 L |
Motor: | 5,2 L |
Växellåda: | 1,2 L |
Fördelningsväxellåda: | 1,3 L |
Axelhus: | 1,5 L |
Hjulväxlar, fram: | 0,3 L |
Hjulväxlar, bak: | 0,4 L |
Styrväxelhus: | 0,5 L |
Övrigt
Faktauppgift | Värde |
---|---|
Däck: | 280/85-16 special 4-lagers |
Lufttryck: | 170 kPa (1,7 kp/cm2) |
Antal passagerare utom förare: | 1+6 |
| Relaterade länkar
| Av: AEriksson
| Datum för publicering
- 2006-05-11
- Redigerat 12/12/22, 7:42 PM av Niklas
Annons:
5/16/06, 7:20 PM
0
#1
Tjena
Hajjade till vid 24 V…..är det samma problem med 24V som på Valpradiobilen, att man åker på dyra fördelarlock eller andra obehagligheter på tgb111A ??
en stilla undran….varför är det 24V och inte 12V, 6an kräver knappast detta??
///4by4
5/21/06, 8:11 PM
0
#2
Hej 4by4
Se svar på 12 vs 24volt här: http://volvovalp.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=5fa938d9-5370-4329-944a-e92593553855
Annons: