Annons:
Etikettövrigt-ej-valprelaterat
Läst 4268 ggr
ROBBAN68
1/8/10, 10:13 AM

Sajten.....

Hur kommer det sej att Volvo Valp inte finns med i listan över vilka sajter som finns med på i Fokus? Blir det samma öda som med Niva i Fokus?

Verkar ju så eftersom det mycket sälan är någon här och skriver.

SKREV OBELIX

Annons:
Niklas
1/8/10, 11:39 AM
#1

Det beror framför allt på att det inte finns någon aktiv värd som tar hand om sajten. Vi har frågat om det finns någon som är intresserad av att ta över, men eftersom ingen har visat intresse lyfte vi ut den från nätverket.

Fram till för ungefär ett halvår sedan var aktiviteten ganska bra och då lät vi den ligga kvar. Sen dess har den sjunkit så pass att vi tyckte det var bättre att göra så här.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ROBBAN68
1/8/10, 12:14 PM
#2

Jo, jag har märkt att det inte är någon aktivitet här. Känns lite tråkigt då det var här jag började vara aktiv i mitt valpägande.

SKREV OBELIX

Niklas
1/8/10, 12:22 PM
#3

Jag tycker också att det är synd. Tyvärr hänger väldigt mycket på värdarna. Det behövs någon som driver diskussionerna när det är lågtrafik, skriver lite artiklar och sånt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Knirken1
1/8/10, 3:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Fånigt att det ej syns som val/alternativ bland övriga ifocus delar nu.

Nog borde väl valet "Volvo Valp" kunna vara kvar där !!!!!!!

Somliga "dimmade" intresseoråden har ju stått kvar i evigheter utan att någon tagit tag i ämnet. Tex smide (+ några andra ämnen).

Mitt förslag är att Volvo Valp rubriken/sökvägen får vara kvar, för det kan väl inte vara fördyrande på någe vis !!!!!

Kunskapsbanken där har (+om man bläddrar lite i historien där) inte sin like i någon av de andra sajterna ang C202 & (9033-aktiga)Militärvalparna. Vet faktiskt de som gluttar här ang mektips men ej skriver något, av olika anledningar (nya i gebitet, som här hittar mektips i långa banor, helt enkelt genom att leta i inläggen nu + bakåt i historien, liksom jag själv gör).

Jag röstar för "tillbaks med sökvägen "Volvo Valp ifocus"Skrikandes.

/Kn1  

PS ang bilden. (Hit tar "vi/upp till 8 pers!!)" oss med hjälp av Raptgbil 9033 /Radio-lill-valp när vi vill, ekonomiskt, enkelt och otroligt kul.) DS

Niklas
1/8/10, 3:22 PM
#5

#4: Du talar nog om något annat. De gråmarkerade "sajterna" är ämnen som det finns efterfrågan på men som ingen har startat sajt om.

Volvo valp finns ju redan, men i och med att det inte finns någon värd, och aktiviteten är för låg, har vi valt att lyfta ut den från nätverket. Det har vi gjort löpande med andra sajter också. Anledningen är att vi vill att de sajter vi marknadsför i listorna ska vara aktiva, en sorts kvalitetsstämpel kan man säga.

Att sajten inte finns med i listorna betyder inte att den inte går att använda. Allt finns här och sökmotorerna skickar fortfarande besökare hit på samma sätt som tidigare via den stora kunskapsbank som har byggts upp under åren.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Knirken1
1/8/10, 9:37 PM
#6

Okay! Tack för bra förklaring.

- Ja! "Platsen" nås ju ändå (bara man vet vad den heter), som Du nämner i #5, Toppenbra!

MVH / Kn1

Annons:
JohnA
1/10/10, 6:41 PM
#7

Hur länge kan en ifokus-sajt ha "lågtrafik" innan den stryks från listan med populära sajter? Jag kan tänka mig att volvovalpandet för vissa av oss är en helårshobby eller rent av livsstil men att det för de flesta är ganska säsongsbetonat. Jag antar det är många körbara volvovalpar som står undanställda på vinterförvaring och att det då inte heller blir så mycket valpsnack i forumet. -Folk får annat att tänka på under vinterhalvåret helt enkelt.

Sedan kan det ju förstås också vara så att ett diskussionsforum hålls igång av en liten aktiv kärna som stundtals "snackat färdigt". Som nykomling i valpgänget är det förstås också mycket mer intressant att surra med andra än efter ett par år när man inte tror det finns så mycket mer att lära sig om bilarna.

För mig var detta forum väldigt värdefullt i början men nu när valpen "Fiona" inte längre är mitt enda bruksfordon har behovet av sajten/forumet svalnat. Ändå kollar jag ofta in för att se om det dykt upp någon ny intressant diskussion, kanske från någon nybliven valpägare man kan hjälpa eller någon med ett intressant projekt.

Hoppas inte iFokus petar bort Volvovalp-sajten helt om lågtrafiken fortsätter för då blir det ju omöjligt att öka på igen när intresset kommer tillbaka hos folk. Jag tror absolut att intressesvalkan är tillfällig. Eller kan det vara så att valpfolket hittat ett annat forum man tycker bättre om?

Niklas
1/11/10, 11:40 AM
#8

#7: Jag är inte säker på vilken lista du menar med "listan med populära sajter". Vi kommer hur som helst inte att ta bort sajten från nätet. Den innehåller en stor och värdefull kunskapsbas som fortfarande blir större, även om det sker i långsammare takt än tidigare. Blir den mer aktiv kommer vi förstås att lägga tillbaks den i nätverket så att den syns i alla listor igen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

JohnA
1/15/10, 2:05 PM
#9

Låter gott Niklas! Vi som är kvar får väl hetsa varandra lite mer i fortsättningen. :-)

Niklas
1/15/10, 5:52 PM
#10

:-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: