Annons:
Etikettövrigt-ej-valprelaterat
Läst 3256 ggr
nygren
2009-11-08 20:02

köpa ny

jag hade tängt köpa en volvo valp och ha som a-traktor

.Jag har hittat en som man har lagt ner 1000 tim plåt och rost arbete och snorkel med luftkondinering.ut räknad till 50,000 kr får den för 22,000 undrar om det är värt det.

Annons:
nygren
2009-11-08 20:04
#1

klart som f,a,n

eile
2009-11-08 21:07
#2

1000 tim rost Det låter som en riktigt misskött rostburk.

Knirken1
2009-11-08 21:49
#3

Som Du själv skriver i ditt eget svar, inlägg #1. "klart som f,a,n"

Om så man lagt ner hälften av angiven tid på rostjobb så är det ju bra.

Är det luftkonditionering i den också!? "ootroligt" bra, om än lite överlyx på valp. Snorkeln kan ju vara bra om man ska köra i meterdjupt vatten eller ändå djupare, men är det någe att hålla på med? Nåja! snorkel är väl kul kanske.

Priset är ju mycket "beroende på" så att säga, och fina originalvalpar kan stå i mycket högre priser än det Du anger (22 000 kr:-). Riktigt bra originalskick gör högsta priserna, medans valpar fulla med mer eller mindre omfattande ombyggnationer (& ev rost) får vilka priser som helst från några tusenlappar & uppåt. Ombyggnationer finns som verkar suveränt utförda och bra, och för dylika kan prisbilden bli rel hög ändå.

Vad får man f.ö för 22000 kr:- utifrån vilken hobby eller vilket intresse som helst? Tex ett par kvalitets-modellflygplan + 2 dyra "fjuttkubiks"-motorer till dessa och en (tex tysk)kvalitetsradio. Sedan sätter man dom ganska snart på nosen i backen och kostnaderna motsvarande de Du pratar om passeras strax med lätthet, och då har man mest "skräp" att fundera i (Jo! jag skriver av egen erfarenhet). Valp håller tex mycket bättre + roligare + användbarare+ nyttigare, mm, mm. (+ säljbar den dag då man får det för sig)  /Kn1

Upp till toppen
Annons: