Annons:
Etikettteknik
Läst 3236 ggr
Svedis
11/1/09, 3:05 PM

C202 förgasarens returfjäder

hmm, gasen hänger ibland så jag måste klippa till pedalen för att komma till tomgång. Finns det mer än en fjäder som hjälper till returen?? Funderar vad som ska finnas i länk-kedjan fram till förgasaren

Annons:
ROBBAN68
11/2/09, 10:16 PM
#1

Hej,

Jag vet inte om det ser likadant ut som på valpen? Men på den är det ett antal länkar från pedalen upp till förgasaren. Men det sitter fettnipplar på flera ställen som du kommer åt framifrån och från motorluckan innen i hytten. Som måste smörjas OFTA när man kör i lerhål och djupa vattenhål med Valpen. Annars fastnar gasen nedtryckt.

SKREV OBELIX

Svedis
11/3/09, 8:54 PM
#2

jupp, men då den plötsligt blev svår på returen, undrar jag om det finns mer än den fjäder jag har vid förgasaren som ramlat  av utan att jag vet var den ska finnas…

ROBBAN68
11/3/09, 9:22 PM
#3

Ber om ursäkt, jag läste nog slarvigt första gången, Jag vet faktiskt inte hur många fjädrar det finns som håller emot gasen. men om ingen annan hinner föra så kan jag kolla det i morgon då jag ska upp till garaget.

SKREV OBELIX

amazonrobban
12/25/09, 10:53 PM
#4

hej skulle kunna fixa ett kort på min om du vill veta hur det ska se ut där mvh robban

Rookien
12/26/09, 1:32 AM
#5

Jag har bara en fjäder på min så vitt jag har sett. Jag hade också problem då och då tills jag lossade sista vinkeln som sitter under förgasaren, i vinkeln sitter en plastbussning och järnstången som den är ledad på var ganska rostig. Slipade av och smorde in den sen blev det bra. Det sitter en liknande vinkel framför till höger om kylaren också, men den vet jag inte hur man ska komma åt utan att ta bort kylaren. Om jag inte missminner mig så sitter det väl en till innanför grillen?

Svedis
12/28/09, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Kikade häromveckan, och tror rådet att göra rent och smörja är bäst. En luring upptäckte jag; såg på några bilder jag hade, det är två fjädrar, en drag + en runt spjällaxeln, se bilden. Men det är en massa meter stång + leder från pedalen till förgasaren. Hade dom inte uppfunnit gaswire???

Annons:
ollestefan
1/14/11, 8:14 PM
#7

Störst problemt är nog genomgången från gaspedalen.

Skruva isär och rengör och smörj ska du se att allt funkar

Upp till toppen
Annons: