Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 3789 ggr
Rookien
6/14/09, 4:43 PM

Var köper man avgassystem till C202?

Jaha, det börjar bli dags för nytt avgassystem till C202:an.
Jag skulle vilja byta till rostfritt, är det någon som vet vart man vänder sig för att få ett tillverkat till den?
Funderade på "Raka rör", men när jag var inne på deras hemsida fick jag uppfattningen att dom inte tillverkar
hela system utan bara lösa delar som sedan andra verkstäder sätter ihop.

Någon som har tips om tillverkare i Göteborgstrakten?

Annons:
Knirken1
7/8/09, 11:11 AM
#1

Risk är att bästa lösning är att bygga själv från lösa delar av diverse form. Jag byggde tex systemet till 9033:an med hjälp av lösa rör & böjar från Micro (+ Mekonomen).

(Hörde att Micro "gått i konken" men kan det vara sant!?)

Kolla noga att Du ej sågar & skrotar hur som helst med rörbiten närmast efter grenröret på motorn bara, då den kan vara hur bra som helst (under ytrosten) medans resten efter är kex. Det underlättar enormt om man har denna första bit kvar och fortsätter från denna "baköver".

Jag valde att gå upp i dimension vid mitt "bygge" men så blev Valpen lite stimmigare också. Speciellt som själva ljuddämparen råkade bli en med "rak väg" igenom. "Maskinen" känns nu lite starkare efter denna dimesionsökning. Speciellt ang låga varv, men som sagt var, blev det lite ljudligare framfart tyvärr. Bygget blev lite knöligt att få perfekt just vid övegången över höger bladfjäder och in under rambalken där på högra sidan, och sedan upp igen för fritt spel åt kardanaxeln där under/ blev lite trångt, men det blev bra "till slut", efter lite mixtrande. Hoj!/ Kn1

ROGEL
7/16/09, 10:13 AM
#2

Ferrita tillverkar system

nedan tillverkare i göteborgstrakten

Typ 3  ( A+O) ÄPPLEKULLENS BILSERVICE

Ekenleden 1 (OK-Q8), 428 36 KÅLLERED. (GöTEBORG)
Tel: 031-7951200, Fax: 031-7951150

eile
7/28/09, 2:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

mycket enkelt 2 burk system gjord på gratis burkar de som alltid blir över från mitsubitsi bilarna när system byts dessa burka verkar outslitliga, systemet ansluts med saab flexslang och passar perfekt på valpar.  har lagom motstånd och ger en del extra hk mot orginalet.

eile
7/28/09, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

bakifrån bild obs på orginal kaross utan golv säkt till karrosskanten kan systemet läggas ännu högre

Upp till toppen
Annons: