Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 2577 ggr
JohnA
4/3/09, 7:50 PM

Kaross+ram 3314 radiovalp bortskänkes

Nu har det plötsligt blivit bråttom att rensa bort massor av sparade braåhasaker från gården för i sommar ska jag flytta. Min tämligen urplockade reservdelsvalp av årgång 1967 hör till dessa saker. Karossen är relativt rostig men ramen troligen besiktningsbar. Motor, växellådor och axlarna är borttagna, däremot finns dörrar, en del fönster och massor av småplock kvar. Papper finns också så ramen är fortfarande ett registrerat fordon man kan bygga något roligt utav.

Den som är intresserad får komma och hämta gratis ca 15 km norr om Uppsala. Jag har inte ro så ofta till att kolla forumet så skicka ett mail till john "at" elektroarkivet "punkt" se eller ring 070 576 82 35.

Annons:
JohnA
4/6/09, 3:02 AM
#1

Ingen intresserad? Innan aprill månads slut måste jag i värsta fall skicka bilen till skroten. Det bär emot men jag kan inte ta med mig bilen i flytten.

Hoppsan förresten, det blev ett pinsamt "snavfel" i trådrubriken, 3315 ska det väl ändå stå…

valplinus
4/6/09, 8:13 PM
#2

testa med terrängbil.net det känns som att valp iFokus är lite "bortglömt"

JohnA
4/8/09, 6:14 PM
#3

Tack för tipset valplinus! Jag har redan fått två svar därifrån. Återstår att se om jag blir av med skrotet. Nu finns i alla fall bilder på den: http://em34.mine.nu/_skrotvalp/

JohnA
4/14/09, 10:32 PM
#4

Dags för en sista "push" på tråden: Under nästa vecka kommer jag att släpa fram skrotvalpen för att sedan plocka bort det sista av värde och därefter slänga den i skrothandlargrannens skrotlass. Vill någon ha en hyfsad hytt, ett ruttet men renoverbart skåp eller en schysst ram med papper helt gratis gäller det att agera NU!

Ring 070 576 82 35 alla dagar kl. 9-22

VALP3314
4/15/09, 10:23 AM
#5

Ja du synd att jag har så långt, annars hade jag hämtat den,

Vet hur det är man vil ju inte bara skrota allt, när det egentligen finns folk som behöver delar eller rep objekt,

Satt i samma situation för nästan exekt ett år sedan, jag blockade bort varända skruv och detalj som var något att ha sen fick den hytten gå till skrot, det var intersse på den men jag bode väll inte så väldigt centralt då,

men jag kan säga att det var värt att plocka den ren, då många bultar är i tum så har jag gett bort allt från muttrar till el detaljer sedan, sen har jag ju ett trevligt reservdels föråd själv

lasse.old
4/17/09, 11:34 PM
#6

Hallå. Jag är intresserad av en vindruta om den finns kvar, d.v.s. framrutan. Kommer gärna upp och hämtar. Slå mig gärna en signal på 0708-805413.  Lasse

Annons:
JohnA
4/18/09, 12:53 AM
#7

Verkar som att jag blir av med bilen imorgon lördag till en kille som kommer att använda den på rätt sätt. Lasse, vindrutan är sprucken så du slipper bli besviken för att du inte hann först.

JohnA
4/19/09, 1:15 AM
#8

Så, då var valpskrället hämtat! Och det av en person som tänkt göra något bra av skrotet! -Kunde knappast löst sig bättre.

VALP3314
4/20/09, 9:56 AM
#9

Trevligt Bättre att någon tog hand om den än att endå än skulle möta stålkvarnen  Cool

JohnA
4/21/09, 1:43 AM
#10

Ja, Stena har tuggat nog med fina gamla gröna fordon!

Du som tog hand om min reservdelsvalp, vill du skänka/sälja dragkroken har jag en intresserad så hör av dig om du läser detta!

Upp till toppen
Annons: