Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 3016 ggr
Gulasch
3/19/09, 9:30 AM

Köpes C202 verkstadshandbok eller kopia av den

Hej,

Om någon på detta forum besitter en verkstadshandbok till C202 vore jag villig att köpa den, eller kopia på den. Kan ersätta rejält för besväret.

H: Gulasch

Annons:
Rookien
3/19/09, 5:59 PM
#1

Du är inte ensam om att vilja ha tag på en sådan. Det är nog tyvärr inte så lätt. Jag vill ha en också!

eile
3/19/09, 7:47 PM
#2

Kolla med volvo de sorterades över till lastbilsidan för några år sen men skulle sen slängas men med lite tur kan ju någon glömt slänga dem.

VALP3314
3/19/09, 10:13 PM
#3

Hm jag pratade med en som sålde sådana för någon månad sen till gammel valpen skulle den kosta från 800 och uppåt beroende på skick

Till C202 från 1200 och uppåt beroende på skick, kopior vägrade han sälja, en snubbe som säljer sådant på tradera skall tilläggas,

Så att få tag i dem till vettiga priser verkar inte lätt Obestämd

Knirken1
3/20/09, 8:51 PM
#4

Kan inte 202 instuktionsbok finnas som pdf någonstans ute på "webben" såsom det gör för gammelvalpen 903 ? TESSiER har ju en drös sådan literatur bakom sin Avatar (kolla där!). /Kn1

Gulasch
3/23/09, 9:11 AM
#5

Har inte hittat verkstadshandbok nånstans som pdf, instruktionsbok och smörjschema hittade jag nog på nätet.

eile
3/23/09, 11:11 AM
#6

vad är det du behöver få info om från verkstadsboken?

Annons:
SM2RHL
3/26/09, 6:33 PM
#7

Har reservdelshandboken till C202, men det är en himla massa sidor om man nu ska kopiera den eller .pdf (-a) alltihopa.

Enstaka utdrag ur den kan jag eventuellt bistå med om någon skulle behöva?

Rookien
3/26/09, 7:15 PM
#8

Man kan inte få hyra den? Så att man kan göra kopia själv. Hur sitter den ihop? Är det risk att den förstörs om man vill kopiera så vågar jag inte låna.

SM2RHL
3/26/09, 9:06 PM
#9

Den heter Reservdelskatalog C2-series daterad 5 maj-85…

Jag har kopierat den själv så det är lösblad A4 säkert 250-300 sidor (dubbelsidigt).

Den är inte så tokig det finns allt till bilen tror jag ifall man skulle vilja köpa den i delar (skruv & mutter) på den tid det begav sig.

Mycket sprängskisser .

Ja jag vill ju gärna hjälpa till om jag kan.

Men jag är inte så sugen på att lägga bladen i kopiatorn på jobbet "en gång till" då får väl chefen spader?

Låna bladen, ja kanske bara jag vet att dom kommer tillbaka inom rimlig tid och i någorlunda samma skick…

Mot självkostnadspris då dvs. frakkostnad/porto och ev. emballage

(vaderad påse).

Men det är ju skruvar säsong nu och jag är ibehov av bladen det är väl det som är problemet.

Rookien
3/26/09, 9:12 PM
#10

Jag skulle gärna låna katalogen så kan jag göra om dom till PDF.

Dom skulle absolut inte komma tillbaka i sämre skick det kan jag garantera bara dom är väl förpackade i båda riktningarna.

Det är ingen brådska så du får väl fundera på saken.

Gulasch
3/27/09, 10:37 AM
#11

Hej SM2RHL,

Förstår att det är lite jobbigt att kopiera på jobbet, inte råkar du ha nån kopieringstjänst nära belägen? Katalogen är säkert fylld med guldvärd information för varje C202 ägare! Kanske nån kopieringstjänst rentav kunde ta PDF-kopia av den direkt och man kunde få den bränd på en CD?

 Kunde ersätta dig kostnaden för kopieringen + fraktkostnad och för besväret enligt överenskommelse.

Och då kunde nån som är skickligare med datorer än jag hjälpa mig att sätta den ut på nätet så alla kunde ta del av den.

 H: Gulasch

SM2RHL
3/29/09, 12:42 PM
#12

Hej på er alla!

Jag vill gärna bidra med hjälp om jag kan till Forum medlemmarna.

Ska göra ett försök att scanna in ett antal sidor på prov som .pdf så får vi se hur det går?

Går det bra så ska det ju gå att scanna in hela katalogen och bränna den på x-antal CD till självkostnadspris för intresserade.

Jag gör ett försök, annars så går det ju låna ut sidorna för kopiering som jag skrev tidigare bara dom kommer tillbaka och i bra skick.

Återkommer i frågan.

//André..

Svedis
3/29/09, 1:46 PM
#13

I vilken del av landet bor du?? Om man behöver kolla någon speciell sida…

Annons:
Upp till toppen
Annons: