Annons:
Etikettteknik
Läst 2091 ggr
sunil
2/16/09, 9:35 PM

motorbyte

Hejsan,,,,om man funderar på att byta motor i en 202a vad är då lämpligast att byta till,,bortsett B20 givetvis.

Mvh Linus

Annons:
ROBBAN68
2/16/09, 9:51 PM
#1

Hej Linus, det svaret avgörs ju av vad du har för krav. Vad vill du med bilen? Åka fort, åka billigt eller kunna klättra bra? Sen hänger det på hur mycket pengar du kan satsa? Diesel eller bensin?

Jag vill bara öka vridet lite i min valp så jag kan hålla farten i backar lättare och låta motorn jobba mindre ansträngt- så jag valde en B20 som är borrad, portad topp med stora ventiler för bättre flöde, ska skaffa en K-kam till den, eller marinkammen. Sen blir det dubbelförgasare som volvo hade till ettförti. Kommer inte att ge så mycket effekt, drygt hundra eller så- men bottenvridet kommer öka- och det är mitt mål.

Fråga på terrängbil.net också, Du är ju med där också eller?

MVH//ROB

eile
2/16/09, 10:43 PM
#2

202 har ju redan orginal en 100 hk b20.

ett flertal 202 går regade med andra motorer min har en turbo och intercoooler matad peugote, har sett tyska 202 med iveco motorer. Fundera på vad du ska ha bilen till innan du byter motor.

sunil
2/17/09, 10:18 PM
#3

hej igen,,,mina tankar går till någon annan volvo motor typ B230 "insprutning" men går det att få ihop med lådan och får den plats??

Det måste ju vara någotlunda smidigt att få dit prylarna!!!

mvh Linus

ROBBAN68
2/17/09, 10:59 PM
#4

Kolla tidigare trådar här på Valpifokus, det har skrivits kilometer om just det- och speciellt om just B230 i valpen.

MVH//ROB

Upp till toppen
Annons: