Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 3436 ggr
Terence
1/18/09, 6:36 PM

Bromsproblem...fortfarande...

…nu skjuter jag snart vovven!!

Vi har bytt/renoverat samtliga bromskolvar men nu får vi inte ur luften ur systemet!!

Vi har tom en vakuumsug som suger bromsvätskan direkt från luftnipplarna.

Följande problem finns:

1: Bromspedalen går i botten och går ej tillbaka.

2: Även om vi suger bromsvätskan med pump är där luft hela tiden.

Vi har tom skjutit tillbaka kolvarna i huvudcylindern med tryckluft och därefter luftat fram till efter båda hjälpcylindrarna men utan resultat….

Var f-n finns all luft?

För tillfället känns det som om där sitter en liten grå djävel inne i en bromsslang med en portabel kompressor….

HJÄLP!!!!!

Annons:
NivaMicke
1/18/09, 9:02 PM
#1

Tycker det hörs som problemet är i huvudcylindern…..

Terence
1/18/09, 11:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Helt rätt!

Vi plockade ner huvudcylindern och det visade sig att den inre kolven satt rejält fast.

För alla som vill fördärva en fin söndag rekommenderar jag en  nedmontering av en huvudcylinder på en C202:a…

Där är otroligt gott om plats för verktyg när man demonterar den och alla skruvar sitter riktigt lättåtkomliga…dvs om man är runt 45 cm hög och har mikroverktyg…

Nu är det bara att jaga fatt på en packningssats.

eile
1/19/09, 10:19 AM
#3

lossa mjukpanelen sen finns det gott om plats att skruva.

har en undanlagd huvudcylinder med nya bytta packningar men ev kommer den att användas, packningarna handlade jag i jkp.

Svedis
1/19/09, 3:21 PM
#4

Bil & Industribromsar ATJ AB

Tomtebogatan 11
Stockholm
Box 21004
100 31 Stockholm

Tel: 08-34 75 98
Fax: 08-32 55 46

www.bilbromsar.se
info@ bilbromsar.se

Här fixade jag mina servoklockor. dyrt och bra!

eile
1/19/09, 4:29 PM
#5

ang servoklockorna så kostar packningen som brukar slitas upp och förutsaka olje läck ut i klockan bara någon tia men det kräver lite trix att byta den. behövde bara repa min en gång på de ca 10k mil de var i bruk innan jag fick för mig att bygga eget och tyvärr slängde helt fungerande servon i kontainern.

ska ni lufta bromsarna så utnyttja servo trycket.

Terence
1/19/09, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tack för alla tips!

Jag börjar emd att beställa nya packningar funkar inte det ska jag åka upp till Eile o sno hans extra huvudcylinder en mörk natt…

Annons:
Upp till toppen
Annons: