01 Reparation & renovering

En liten fråga :)

2009-01-06 17:27 #0 av: sunil

Jag tänkte jag skulle ta tag i min bil nu i vår "202a med flak"och laga rosten där bak,,är det mycket jobb att lossa hela flaket ifrån bilen och hytten?????Elendet är ju bara punktat ihop ..

mvh Linus

 

Anmäl
2009-01-06 17:40 #1 av: Knirken1

Hm..?! Jo! Laga rost är ett elände & att lossa flaket är inte heller så lite pyssel säkerligen, men vart tog frågan vägen då?  / Kn1

Anmäl
2009-01-06 22:15 #2 av: ROBBAN68

Hej Linus. Karossen är en komplett enhet som är bultad på chassit, detta oavsett vilken modell du har.

Anmäl
2009-01-06 22:25 #3 av: ROBBAN68

Nu är det nåt fel nånstans, mitt i skrivandet avbröts jag och inlägget publicerades med första meningen bara- sen kunde inte jag hantera inlägget för det hade gått mer än en timme stod det! Nåväl här kommer resten i ett nytt försök. Valpen har ju rejäl plåt, och designen påminner om en byggcontainer (jag TYCKER dom är snygga) Jag har bytt en del plåt i min akteröver och med den erfarenheten vill jag nog säga- försök byta plåten ändå. Den är ju näst intill fyrkantig och du kommer åt överallt.

MVH//ROB

Anmäl
2009-01-07 22:21 #4 av: Terence

Vi kikade oxå på att ta av karossen men insåg snabbt att det var för mycket jobb.... Är bara ramen ok går det ganska bra att "lappa" efter hand men en sak är säker....DET ÄR SKITTRÅKIGT!!!

Anmäl
2009-01-13 19:59 #5 av: sunil

Ok,,min tanke va att borra ut punktsvetsarna bakom dörrana och sedan skära imellan flaksidan och motorhuven,då blir det bara en sträng att lägga på var sida om motorrummet på plats.

Men frågan är hur mycket det drar med sig,el och slangar å sånt skit,,,,det skulle vara mycket lättare att jobba med den om jag fick loss det och upp den till "jobbet" där det finns resurser.

linus

Anmäl
2009-01-13 21:11 #6 av: ROBBAN68

Hej Linus,

Jag kollade på min vovve och förstod hur du tänkte, och det kanske inte är en så dum ide när allt kommer omkring. Håll oss underrättade om hur det går.

MVH//ROB

Anmäl