Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 1754 ggr
ROBBAN68
1/17/09, 11:21 PM

Motorbyte

Idag var jag och hämtade en ny motor till Valpen, det blir en B20 som är borrad och utrustad med nya kolvar. har även en ny topp med större ventiler så den ska andas bra. en K-kamaxel står på önskelistan nu- någon som har en? Till det har jag ett insug för dubbla förgasare. typ B20 b. det kommer ge runt 90-100 hk och det ska väl räcka för att den ska orka med bra.

Frågor?

Är det lättare att släppa ner motor/växellåda på golvet och byta därifrån eller?

Har någon en en K-kamaxel liggandes?

MVH//ROB

Annons:
eile
1/18/09, 12:00 PM
#1

en b20 som borrats brukar få en mycket fin gång nästan så man tror att det från början fattats några hundra kubik.

Ju lägre insugshastighet ju sämre botten vrid så vill du ha bra botten vrid så stunta i dubbelförgasare sätt en vanlig strombergare  eller den bättre su som sitter på 202'orna där du lätt kan ställa blandningen.  detta med orginalkam ger något över 100 hk.   K-kam något rappare än orginalet och liknar marinkammen köper du beg kam se till att skaffa nya lyftare om du inte kan garantera ordningen på de du får med.

ROBBAN68
1/18/09, 11:03 PM
#2

Okej, Jag lussnar (läser) öch lär. Motorn är inte borrad för större kolvar- utan bara för renoveringens skull, några tiondelar kan jag väl gissa på. Ja, är det bättre med en förgasare blir det ju så- och mindre krångel att justera också. Ska tänka på lyftarna- jag vet att dom är viktiga.

MVH//ROB

Upp till toppen
Annons: