Annons:
Etikettkörning-tävlingar
Läst 4748 ggr
ROBBAN68
2008-12-15 00:58

Valp/Volvo TGB klubb?

Då jag tidigare hade möjlighet att köpa en Land Rover 109 billigt, så var jag inne på deras klubbs hemsida. Blev mycket imponerad av deras verksamhet.

Finns det någon form av liknande klubb för Valp ägare, eller för Volvo terrängbilar över huvudtaget?

Det skulle ju vara trevligt att sammanstråla och ha den gemenskapen, att kunna åka mer organiserat till olika saker. tex, att det kom en drös med valpar och hängde med på några etapper av Sweden off road tour.

kolla gärna på www.slrk.org så ser ni lite vad jag eftersöker.

MVH//ROB

Annons:
Niklas
2008-12-15 01:14
#1

Jag känner inte till att det finns någon sån klubb. Det var delvis därför jag startade den här sajten från början. Ungefär samtidigt med Volvo valp startade jag ett annat forum, Locost Sverige. Det växte snabbt och de medlemmarna startade efter några år en klubb och tog över forumet.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

danneape
2008-12-15 01:25
#2

En renodlad klubb för valp/tgb vet jag inte om någon men flera av offroadklubbarna har medlemmar som kör tgb och valp,

på de flesta träffar jag varit på brukar det finnas några som samlas runt bilar det står terrängbil.net på men om det kan kallas klubb,,,

//Danne

danneape
2008-12-15 01:27
#3

Kom på att vi har laplander.nu åsså de brukar ha träffar i värmland,

//Danne

Niklas
2008-12-15 01:39
#4

#2: Terrängbil.net är en sajt, precis som den här.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ROBBAN68
2008-12-16 00:28
#5

Jo, jag har varit inne och tittat på andra sajter, men trivs väldigt bra här och orkar inte engagera mej på fler ställen. Jag tänkte mer på klubb- med träffar och körning i mer organiserad regi.

Och jag hade bara SLRK som föredöme och referens till hur en klubb skulle kunna se ut. Tur det blev en vovve istället.

MVH//ROB

Niklas
2008-12-16 13:23
#6

Du kan starta en undersökning och kolla intresset för en Valp-klubb. Det är inte omöjligt att det finns tillräckligt många, och kanske några som vill hålla i det.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
XenoX
2009-03-17 22:43
#7

Vore toppen om de startade en sån klubb. ska hämta mitt ny förvärv nästa vecka =)

VALP3314
2009-03-18 08:05
#8

Grattis då Skrattande

Blev det en 11a ?

Knirken1
2009-03-20 21:17
#9

Terrängbil.net  och  laplander.nu  samt Volvovalp.ifocus  är absolut suveräna "kunskaps & informations baser" som är oumbärliga för varje sund människa (!!?). Klubbar är ju också bra men om man har ca 30 - 50 mil till närmaste sådan och innehar en 903:a så är det inte så himla lätt möta upp vid ev träffar. Men visst, helt kanon är det ju om man har ev klubb relativt nära förståss.

Nä! Mina bästa "klubbar" utgörs av dessa forumsidors "aktiva" personer som verkligen uppenbarligen har chysta intressen & bra entusiasm & kreativitet. Utan tex "ifocus-gänget" hade nog inte min valp varit i så fin form som den nu är. Tex "rakt" igenom besigtningen i november helt utan problem, 40 år gammal !! mekad & mixtrad med anvisningar & delar ombesörjt genom detta forum.

Ny/bruksbilen ska på ombesiktning innan 10/4. Annars är det körförbud på den, & den är inte 10 år ens, men finns inte med på någon forumsida heller. Man känner sig mera hjälplös med den än med valpen, helt klart.   /Kn1

ake64
2009-03-20 22:29
#10

Jo, det har du en poäng i.

Det är rätt "skönt" att meka med de gamla där man kommer långt med lite instruktioner och sunt förnuft. I dag kommer man ingenstans utan datorn och knappt ens det om man inte har tillgång till, motsvarande, flera hyllmeter dokumentation.

Upp till toppen
Annons: