Annons:
Etikettteknik
Läst 5321 ggr
eile
2008-11-02 14:14

c202 byggtips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vatten samt Bäddbart   Tanken här är att utnyttja alla ytor. grundtanken bra förvaring och stor bädd. stomme byggs med hjälp av hjulhusen, i bakre högra hjulhus hamnar rostfri färskvattentank för v+k vatten påfyllning utefrån balofix ventil mellan stänkskydden för tankrensning. Varmvatten fås genom kopparslingan som lades in i kylet när det byggdes om

Annons:
eile
2008-11-02 14:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mitten delen större förvaring med öppning via lucka i framkant till solstolar mm.  eller öppning via lösa golvluckor, under själva dynorna långa sidofack till div förvaring .

eile
2008-11-02 14:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Dynorna görs av högkvalitets skumplast vi har tillverkare här på bygden och måttskuret går få billigt via Skumplastboden.se  varje dyna kläs och har sin egen plyfa stomme så de blir självbärande vid bäddning och är då fortfarande lagom sitthårda och stabila om man sitter på flera st dynor.   Liten bädd ca 95x160 eller när man behöver använda campern som bagageutrymme.

eile
2008-11-02 14:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

För Kingsize bädd behövs något i framkant som stöder upp dynorna tex en lös pall eller tvärregel men bäst på valpen är om man bygger om motorkåpan till bäddstöd då funkar den även som  extra sittpall och  bäddförlängare. Här omsvetsad till bättre utformining formflex ljudämpad samt hårt liggunderlag på nya sittytan

eile
2008-11-02 14:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bordet funkar som lösbit och stödjer i soffstommen samt i motorkåpan övriga stödpunkter för dynorna är vägglisten.

eile
2008-11-02 14:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Kingsize 160x 195 samt att motorkåpans plana stoppade del är jämnhöjd med bäddens så de som är över 2 meter kan använda den som bädd förlängning

eile
2008-11-02 14:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Så klart ska kuddöverdragen kläs i zebra men dessa var från gamla inredningen

Annons:
eile
2008-11-02 14:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Sittgrupp är ju upphöjd och detta innebär att bordshöjd blir samma som kökets och funkar bra som avlastning men även för stående som barbord eller arbetsbord.

ROBBAN68
2008-11-02 15:05
#8

Fan, vad fint det blir. är det många längre resor inplanerade?

MVH//ROB

eile
2008-11-02 17:23
#9

Nix inga resor men tyckte det var synd att inte återställa bilen som campingbil, men vem vet den dag man är pensionär och ungarna uppväxta kan det vara kul att ta en tripp om diesel fortfarande säljs då.

eile
2008-11-02 18:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Som den såg ut för några månader sen var den nog osäljbar se bilden. 

Påbörjat det sista i hytten idag men förmånga minusgrader gjorde att det mest blev demontering och funderingar kring materialval, innertak stolpar är gjorda sen tidigare instrumentpanelen är också nygjord. De stoppade panelerna måste kläs om, alla lösa delar rattstång plastkåpor mm har färgstänk och ska lackas om frontplåten ska ljudisoleras och kläs, samma med ytorna mellan och under säten.

Terence
2008-11-08 00:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Eile!

Jag har kikat på alla dina bilder och kommit fram till hur du ska få mer tid med din unga fru…

Köp min husbil….

eile
2008-11-08 17:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hon behöver nog inte mer tid och isåfall är det båten som gäller.

En bekant erbjöd mig i sommras första pilos bilen byggd i alu merca chassi gått 2 resor jättestor med vedeldad bastu kompispris 10 lapp jag sa nej inga 7-8 meters bilar mer. En av mina tidigare gamla hemmabyggen en 7 bäddas ajjoki rullar fortfarande och vistsen med valpen är att den är lagom liten.

denna ajjokin lt 38-35 reste jag med några år innan valpen köptes in mesta av karrosen hemmabyggd.

regnbågs flaggan målades innan pridefolket  antagit färgerna har mött bilen några gånger och den har nu ett grått band över karossen.

Upp till toppen
Annons: