09 Storvalpar: C300-serien

In/ur-koppling av framhjulsdrift

2008-11-23 18:18 #0 av: axel

Jag har en Tgb 13 och framhjulsdriften hoppar i spoardiskt. Då den inte hoppar i hör man ett knattrande från, som jag tror i alla fall, är "kopplingshylsan" som inte "fäster" i hylsan som sitter på framaxeln. Min första åtgärd är att skruva bort locket på vacumdosan som sitter på manöverdonet för att kontrollera slaglängden. Kanske är den justerad för snålt så att hylsan inte når fram? Men då jag skruvade bort locket kom det olja och det skall det inte finnas på vacumsidan i vacumdosan, inte på andra sidan heller antar jag.

Finns det någon här som har råkat ut för detta eller har någon teori om vad som är fel? Måste fördelningslådan plockas bort och någon packning bytas? För jag gissar att det är olja från fördelningslådan. Eller kan det vara något annat fel?

Anmäl
2008-11-23 21:00 #1 av: danneape

set var olja i min med,,

plockade isär flera gånger under ca en månad,, tror det beror på att det skvätter över in i klockan och troligen gör det inget, men i ditt fall fanns det ju på båda sidor, membranet e nog kasst,

//Danne

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.