Annons:
Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 1814 ggr
MRAmazon
2008-09-26 15:09

Dödsbudet för Volvo C202

Hej kom över en kopia på dödbudet för vår kära C202.

Budapest 19/12-80   P-E Östman/SW

I regret to inform you that our old last mutual friend, MR C202, has passed away today 19 th of December at 14.12.

Although Various Individual Decisions have been taken and no expenses have been saved and we, his old friends, have been present during his last time. We can only state the fact that nothing could be done to help him survive.

Please inform his closest friends.

Merry Christmas and a Happy New Year!

P-E Östman

Annons:
Knirken1
2008-09-28 00:15
#1

Det måste ha varit rejält tragiskt, detta besked. Inget verkar vara för evigt, men "Valpkonceptet" som ju startade tämligen många år innan 1980 (slutet av 50-talet ca!?) tyder ju på ovanligt lång överlevnadsförmåga för den "fordons-konfigurationen" (ca 20 år drygt är ju inte så illa!!). Snacka om utveckling & finslipning. Man brukar ju säga att "en modell är aldrig bättre än just då den läggs ner". Min 1969 års 903:a (rätt lik 202 minst sagt) hängde med i försvaret tom 1993. Fick ny motor & bakaxel 1989 från lagerhylla/ nytt, men gick som sagt var i "pension" 1993. (Vilade sig sedan till ungefär 1997 innan den fick börja röra på sig lite då & då igen. Har man en "dylik" "bil" så är det bara att Gratulera sig själv, och konstatera att bättre & roligare "apparat" är svårt att finna. Dessutom ekonomisk och synnerigen praktisk. Motordelar kan Volvo fixa (jag har då lyckats där tex med brytarspetsar mm till B18A) eller så vänder man sig till de firmor som finns i länkarna här, vilka alla är bra. Vi som har "Gammel-Valp" typ 903 & 202 kan skatta oss lyckliga, så är det. Bara att förvalta på. Tjohej!/ Kn1Glad

eile
2008-09-28 20:11
#2

Har haft en lärare som tidigare jobbade på volvo och skulle haft tjänsten i budapest men tackade nej. Han tipsade mig om en annan av de chefer som fortfarande var kvar och som hållit i utvecklingen av 202.  Jag ringde upp och vi hade en hel del kul att prata om.

Upp till toppen
Annons: