Annons:
Etikettkörning-tävlingar
Läst 2035 ggr
Rookien
9/13/08, 10:09 PM

Första terrängkörningen!

Jaha, då har man kört terräng för första gången i sitt liv!

Var på Ärtsoppeträffen i Borås idag och det var riktigt häftigt, jag har skådat ljuset. Skrattande

Men först vill jag lämna lite kritik så är det avklarat: Som total nybörjare och utböling skulle jag vilja se mer skyltar om var man anmäler sig, få mer tips om enklare terräng (för såna som mig) och så kunde det gärna ha varit olika färg på snitslarna, vi lyckades komma in på nattorienteringens bana istället för dagens tipsrunda. Den kändes lite väl avancerad för mig, men vi lyckades ta oss därifrån ganska enkelt.

Men vad grymt det var att få testa bilen i ganska tuff terräng, jag är imponerad av vad den klarar av och då hade jag ändå däcken "felvända" och för högt tryck i däcken för att den ska gå bättre på landsväg. Det var endast vid ett tillfälle det var nära att gå illa när vi skulle ta oss bort från den tuffare banan, men det beror mest på okunskap och avsaknad av rutin. Något av bakdäcken var lite i luften i en väldigt brant nerförsbacke.

Tror nog att jag kommer gå med i någon klubb så småningom, men det får bli när jag har mer tid över för sådana nöjen.

Jag ska absolut vara med på fler träffar, hade jag kunnat så hade jag åkt till Kungälv nästa helg, men tyvärr…Gråter

Annons:
ake64
9/14/08, 12:03 PM
#1

Mmm

Backar finns det där..Flört Kul att du trivdes.

preusvarg
9/25/08, 8:50 PM
#2

Jag skulle vilja påstå att du begick det första och vanligaste nybörjarfelet som finns att göra *L*  D Borde frågat nån annan som var där. offroadfolk är det hjälpsammaste folket du kan tänka dig du SKA alltid fråga nån som ser ut att ha varit med ett tag han kan visa var man åker bäst och kan visa hur man tar sin bil genom skogen utan att den går sönder..

Rookien
9/28/08, 10:55 PM
#3

Jag sa till funktionärerna när jag anmälde mig att jag var total nybörjare så jag fick lite snabb information om var man får och inte får köra. Sedan sa dom att om du kör fast kommer folk att skratta åt dig och sedan hjälpa mig loss. Och grupptrycket - folk kommer säkert skrika gasa, gasa och då är det grupptrycket som gäller. Flört Och så kör du den snitslade banan.

Så långt allting gott.

Sedan gick vi tillbaka till bilen, men på väg till bilen såg vi folk som startade och jag gick fram till en frågade om det var den snitslade banan… inte visste jag att det fanns två snitslade banor…

Sedan blev 7åriga dottern "åksjuk" (läs skraj) så där försvann en del av nöjet, en av medpassagerarna tyckte vi kunde åka hem igen (han längtade nog hem till sin kära dator och wow) så där försvann ytterligare lite av nöjet. Den tredje passageraren som var med tyckte det var kul. Så nu har man sållat lite bland medåkarna, man får helt enkelt prova sig fram till en entusiastisk blandning codrivers också!

VALP3314
10/5/08, 11:25 AM
#4

Ja det är viktigt att man har en codriver med rätt inställning

Har invigt min sambo i terrängkörningens underbara värld.

första gången tyckte hon det var lite otäkt när det var bran både upp, ner och i sidled, och ville gärna gå ur spesielt i sidlut.

Men trots allt hade hon roligt, så hon följde med flera gånger , och allt eftersom hon vändje sej ökade jag på svårighets graderna, nu sitter hon med hela tiden och går bara ur på min anmodan, jag vill ju inte välta med henne i , man kan ju skada sej.

Men verkligen kul att ha någon som gillar ens hobby och är sambo med en, lite lättare att komma i väg på körningar då, sen brukar det bli lite bättre med mat och fika när damerna är med. och hon har även börjat köra lite vilket jag tycker är trevligt Glad då odlas intresset ändå mer, sen är det inte fel att ha någon man kan skicka ut med kameran i mellanåt heller

Upp till toppen
Annons: