07 Övrigt ej valprelaterat

Vad jag gör...

2008-08-01 15:16 #0 av: Rookien

Här är dom sista sidopanelerna på väg att bli klara, här klädd med möbelvadd och sedan ska dom kläs med samma fleecetyg som i taket. Inte det bästa eftersom det lätt blir skitigt, men det är lätt att byta och får duga tillsvidare.

 

Anmäl
2008-08-01 15:27 #1 av: Rookien

Färdigklädd panel.

Anmäl
2008-08-01 20:57 #2 av: Rookien

Och det här är vad jag borde göra...

Här ska det bli ett sovrum, toa med dusch och ventilationsrum/förråd. Och det borde vara klart till jul.

Anmäl
2008-08-02 00:29 #3 av: eile

Är  lite uppehåll i mitt byggande men tror skälet är giltigt,  bröllop i morgon men sen är det nog igång igen om inte solen tvingar ut en på sjön.Cool

Anmäl
2008-08-02 12:21 #4 av: zingo_112

grattis då till giftemålet dåom detär ditt annars får du hälsa

:D

Anmäl
2008-08-02 12:42 #5 av: Knirken1

Jaha "Rookien"! Fritidsproblemen ser ut att vara lösta

för Din del. Beklädnadsgrejsing både på övervåning och i valp.

Själv kröp jag runt under egna 9033:an och sprutade på CR-56 som förberedelse för losstagning av hela avgassystemet.

Det är helt slut och består till stor del av lagningar medels runtvirade+ fastdragna tunna plåtar(med rörklämmor). Besigtning är "i fagorna" och ändsnutten som besigtningsfolket placerar avgasutsuget/CO-mätrgejorna är för grov+ utdragen genom hålet framför vänster bakhjul ca 2 cm. Måste dras ut snett neråt framför bakhjulet & med normalare rörmått så att "bes.gubben" hålls glad & positiv redan från början. Ni vet hur det är. Lydig & hörsam bilägare blir lättare en framgångsrik dito map besigtningsresultatet. Någon här i forumet skrev för en tid sedan om just detta med svårigheterna för besigtningmannen att få dit utsugs/mätprylarna+ att det hemmagjorda systemets avslut stack ut på sidan av valpen. De menade då också att risk fanns för skada på fotgängare pga rörutsticket!! Hm! Är det inte risk för större problem om man som tex fotgängare är så nära ett passerande fordon? Kan ju vara drygt att det sitter hjul på ett fordon också då!!

Är det dessutom dubbat så kan ju en högst ofrivillig "peersing" skapas utefter hela kroppslängden.

/ Kn1

Anmäl
2008-08-02 23:28 #6 av: eile

märkligt har alltid haft mitt avslutat inne och framför bakaxelklumpen, tyckt det sett roligt ut när besiktningsmannen fått be om hjälp med en gubbe langande slangen och en i gropen för att haka fast den, men ibland har de bara ålat in under bilen och hakat dit den, har de någon gång givit mig komentaren "tycker du det har är smidigt eller?"  Men aldrig har detta påverkat besiktningarna vad jag märkt. 

 Nu förresten bröllopet avklarat så nu tillhör man det äkta ståndet.

Anmäl
2008-08-03 01:22 #7 av: Rookien

Grattis eller något ditåt, själv lever jag i synd sedan 14 år tillbaka. Skrattande

Länge leve Sikaflex f.ö. segt som sjutton och släpper inte i kanterna som silikon kan göra. Har börjat foga igop skarvarna mellan alla gummimattorna.

Anmäl
2008-08-04 10:28 #8 av: eile

Det var liksom dax efter nästan 10 år med samma tant.

Vill du prova något troligen ännu bättre än sikaflex så finns limma täta från wurts  går att limma allt eftersom det är gummi liknade lim som vulkas, glas liste mm taken på många bilar och andra karossstycken är limmade numera med limma täta istället för svetsade.  Var och tittade på blocket fyndet igår kväll 9000:- för 202-81 med ht och 6 st michelinare samt en orginal vinch som låg löst ej monterad bilen hade även axelskyddsplåtarna samt orginal extra bensinvärmaren för ht.

men troligen såldes bilen flera köpare fanns på plats och priset var ju ganska rätt för en bil som bara har 6000 mil på mätaren.

 

Anmäl
2008-08-04 11:41 #9 av: Rookien

Den 202:an missade jag, trots att jag brukar vara inne på blocket minst en gång om dan.

Apropå det var det hemskt att inte kunna gå in här igår minst 5 ggr i timmen, abstinensen blev svår.

Däcken jag köpte var nog inte av så värst fint fabrikat och hade lite torrsprickor, men håller åtminstone ihop. Tillverkade i Norge fabrikatet kan vara Viking och däcket heter kanske Knobby. Men nu har jag åtminstone lite slätare mönster och får väl investera i nya däck omett par år.

Han som sålde dom bodde i Eskilstuna, men skulle till Göteborg så tog med dom hit - i en Saab 900!!!

Anmäl
2008-08-04 13:38 #10 av: eile

fyndet hade 2 halvfriska michelinare i ht och 4 på fälg slitna på bilen nämnde det för köparen att dessa var kanonstommar att rega eftersom det var paris dakar högfartsdäcken men han bara ruskade på huvudet och sa han hade däck så det räckte.

du kanske skulle bju en hundring st tror du får dem. övriga 202 delar skulle säljas det var endast ht han köpte bilen för.

 

terrängbil net sidan funkar bättre. logga in där istället

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.