Annons:
Etikettövrigt-ej-valprelaterat
Läst 3132 ggr
Rookien
2008-08-01 15:16

Vad jag gör...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är dom sista sidopanelerna på väg att bli klara, här klädd med möbelvadd och sedan ska dom kläs med samma fleecetyg som i taket. Inte det bästa eftersom det lätt blir skitigt, men det är lätt att byta och får duga tillsvidare.

Annons:
Rookien
2008-08-01 15:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Färdigklädd panel.

Rookien
2008-08-01 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och det här är vad jag borde göra…

Här ska det bli ett sovrum, toa med dusch och ventilationsrum/förråd. Och det borde vara klart till jul.

eile
2008-08-02 00:29
#3

Är  lite uppehåll i mitt byggande men tror skälet är giltigt,  bröllop i morgon men sen är det nog igång igen om inte solen tvingar ut en på sjön.Cool

zingo_112
2008-08-02 12:21
#4

grattis då till giftemålet dåom detär ditt annars får du hälsa

:D

Knirken1
2008-08-02 12:42
#5

Jaha "Rookien"! Fritidsproblemen ser ut att vara lösta

för Din del. Beklädnadsgrejsing både på övervåning och i valp.

Själv kröp jag runt under egna 9033:an och sprutade på CR-56 som förberedelse för losstagning av hela avgassystemet.

Det är helt slut och består till stor del av lagningar medels runtvirade+ fastdragna tunna plåtar(med rörklämmor). Besigtning är "i fagorna" och ändsnutten som besigtningsfolket placerar avgasutsuget/CO-mätrgejorna är för grov+ utdragen genom hålet framför vänster bakhjul ca 2 cm. Måste dras ut snett neråt framför bakhjulet & med normalare rörmått så att "bes.gubben" hålls glad & positiv redan från början. Ni vet hur det är. Lydig & hörsam bilägare blir lättare en framgångsrik dito map besigtningsresultatet. Någon här i forumet skrev för en tid sedan om just detta med svårigheterna för besigtningmannen att få dit utsugs/mätprylarna+ att det hemmagjorda systemets avslut stack ut på sidan av valpen. De menade då också att risk fanns för skada på fotgängare pga rörutsticket!! Hm! Är det inte risk för större problem om man som tex fotgängare är så nära ett passerande fordon? Kan ju vara drygt att det sitter hjul på ett fordon också då!!

Är det dessutom dubbat så kan ju en högst ofrivillig "peersing" skapas utefter hela kroppslängden.

/ Kn1

eile
2008-08-02 23:28
#6

märkligt har alltid haft mitt avslutat inne och framför bakaxelklumpen, tyckt det sett roligt ut när besiktningsmannen fått be om hjälp med en gubbe langande slangen och en i gropen för att haka fast den, men ibland har de bara ålat in under bilen och hakat dit den, har de någon gång givit mig komentaren "tycker du det har är smidigt eller?"  Men aldrig har detta påverkat besiktningarna vad jag märkt. 

 Nu förresten bröllopet avklarat så nu tillhör man det äkta ståndet.

Annons:
Rookien
2008-08-03 01:22
#7

Grattis eller något ditåt, själv lever jag i synd sedan 14 år tillbaka. Skrattande

Länge leve Sikaflex f.ö. segt som sjutton och släpper inte i kanterna som silikon kan göra. Har börjat foga igop skarvarna mellan alla gummimattorna.

eile
2008-08-04 10:28
#8

Det var liksom dax efter nästan 10 år med samma tant.

Vill du prova något troligen ännu bättre än sikaflex så finns limma täta från wurts  går att limma allt eftersom det är gummi liknade lim som vulkas, glas liste mm taken på många bilar och andra karossstycken är limmade numera med limma täta istället för svetsade.  Var och tittade på blocket fyndet igår kväll 9000:- för 202-81 med ht och 6 st michelinare samt en orginal vinch som låg löst ej monterad bilen hade även axelskyddsplåtarna samt orginal extra bensinvärmaren för ht.

men troligen såldes bilen flera köpare fanns på plats och priset var ju ganska rätt för en bil som bara har 6000 mil på mätaren.

Rookien
2008-08-04 11:41
#9

Den 202:an missade jag, trots att jag brukar vara inne på blocket minst en gång om dan.

Apropå det var det hemskt att inte kunna gå in här igår minst 5 ggr i timmen, abstinensen blev svår.

Däcken jag köpte var nog inte av så värst fint fabrikat och hade lite torrsprickor, men håller åtminstone ihop. Tillverkade i Norge fabrikatet kan vara Viking och däcket heter kanske Knobby. Men nu har jag åtminstone lite slätare mönster och får väl investera i nya däck omett par år.

Han som sålde dom bodde i Eskilstuna, men skulle till Göteborg så tog med dom hit - i en Saab 900!!!

eile
2008-08-04 13:38
#10

fyndet hade 2 halvfriska michelinare i ht och 4 på fälg slitna på bilen nämnde det för köparen att dessa var kanonstommar att rega eftersom det var paris dakar högfartsdäcken men han bara ruskade på huvudet och sa han hade däck så det räckte.

du kanske skulle bju en hundring st tror du får dem. övriga 202 delar skulle säljas det var endast ht han köpte bilen för.

terrängbil net sidan funkar bättre. logga in där istället

Rookien
2008-08-04 14:01
#11

Hur får jag tag i köparen? Ska han sälja i delar så finns det ju grejor jag är ute efter. T.ex. dörrhandtag.

Upp till toppen
Annons: