Annons:
Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 4048 ggr
Rookien
8/13/08, 8:15 PM

Förgasarinställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag misstänker att min 202:a får lite för fet blandning. Skruven på bilden är indragen i botten. Om jag skruvar ut den lite ökar varvtalet åtminstone på tomgång. Men om det nu är en inställningsskruv borde den inte vara fjäderbelastad? Om jag lossar den snurrar den hur lätt som helst och skulle kunna trilla ur misstänker jag.

Det var den enda inställningsskruv jag hittade vid en snabb koll förutom stoppskruven på gaslänken.

Annons:
eile
8/13/08, 10:38 PM
#1

skruven ska lyfta eller sänka huvudmunstycket skruvar man in fetare blandning och ut magrare,  mer tips om du googlar på su.

MRAmazon
8/14/08, 12:06 PM
#2

Nej det är inte justerskruven för bränsleblandningen utan den sitter på flottörhuset.

Förmodligen sliten bränslenål kontrollera nålen och munstycket först.

eile
8/14/08, 12:44 PM
#3

det är inte någon amazon su utan en modernare variant lik strombergaren och den blandmunstycket på sidan för att lätt ställa om till bränslet man vill åka på, glöm inte bort att  202 är en snabbgående traktor för öststatsmarknaden.

eile
8/14/08, 12:47 PM
#4

lite dålig bild undrar om inte din luftslang skymmer blandskruven som vad jag minns sitter på samma sida men något längre ner.

MRAmazon
8/14/08, 3:28 PM
#5

Eile vet att det inte är någon amazon SU.

SU HIF kom 1971 på årsmodell 1972 och fanns långt in på 240 serien.

Rookien
8/14/08, 6:02 PM
#6

Den här förgasaren har ingen inställning under på flottörhuset.

Om man skruvar ut skruven som pilen pekar på så ökar varvtalet på tomgång ungefär som när en motor får tjuvluft. Om man lossar den blir den helt lös ingen tröghelt alls som det borde vara på en inställningsskruv.

Ska kolla efter fler skruvar, men tror inte det finns några.

Annons:
Rookien
8/14/08, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Var inne under huset och rotade bland gamla bildelar och titta vad jag hittade!

Eile har rätt som vanligt, röd pil markerar fel skruv och grön pil? Gissa själv! Glad

Inte så lätt att se när förgasaren sitter i bilen med slangar i vägen.

Förgasaren har väl legat där i sådär 10-12 år, men skruven gick att dra runt och sätet för nålen rörde sig!

eile
8/14/08, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

de kanske bara skruvat sönder ditt ställbara munstycke, su'n som 202 har är nog bland det bästa jag sett på små motorer.

Rookien
8/14/08, 10:35 PM
#9

Nejdå, fungerade fint!

Bara man vet vad man letar efter så går det bättre, men man skulle ju behöva en mätare för CO halten så att man vet vad som händer. Skruvade ur den ungefär ett halvt varv så nu får jag provköra lite.

Svedis
8/17/08, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Fast inte så lätt att komma åt!!

Rookien
8/17/08, 9:50 PM
#11

Nej lätt är det inte, drömmen vore att ha en motor som skruvar justerskruven med styrning från instrumentpanelen. En stegmotor med låg utväxling och ett vred med + och -

Upp till toppen
Annons: