Annons:
Etikettkörning-tävlingar
Läst 1978 ggr
Rookien
8/3/08, 11:29 AM

Snäll terrängkörningsbana sökes

Finns det någon bana i någorlunda närhet av Göteborg där man kan testköra lite. Jag har aldrig någonsin kört terräng själv, inte ens när jag gjorde lumpen så jag har inget mer än teoretiska kunskaper. Så jag är ute efter en enkel bana där familjen kan följa med. Det är trots allt en familjebil och ingen skogsracer jag har.

Annons:
eile
8/10/08, 1:10 PM
#2

Med pelle i botten på en 202 så har du väl bara 1,5 tims körning  hit

http://www.highchaparral.se/doc.asp?M=100000127&D=600000268

Tittade lite på det förra året och en enklare hinderbana var uppsatt så du stegvis kan pröva dina färdigheter sen var det några skogsslingor det hela verkar vara mycket bra anordnat. 

Lillgrabben är i "stora hjul åldern" så det blir nog att åka dit men troligen utan jeep eftersom tidigast lediga besiktningstid i lastbilshallen är i september, men vem vet kanske jag genar över skogen långt ifrån farbror blå.

omega24v
8/25/08, 11:25 PM
#3

Kika särskilt på www.borasjeepklubb.se Vi har ett mycket trevligt offroadområde och arrangerar nästa träff 12-14 september, Ärtsoppeträffen. Det finns GODA möjligheter att köra lugnt och sansat  Där finns också extremt avancerad terräng när man börjar bli varm i kläderna. Det är många som har familjen med sig i hobbybilen. Jag är ännu inte helt färdig med mitt nya projekt, men har för avsikt att köra på Ärtsoppeträffen. Eftersom det är premiär och jag inte tillhör vildarna, så kommer det gå ganska lugnt till bakom ratten den här gången. Häng med om du vill! Jag är i högsta grad amatör, men delar gärna med mig av det jag kan.

Rookien
8/26/08, 9:49 PM
#4

Ärtsoppeträffen verkar trevlig, får kolla upp så att det inte sammanfaller med en tur till värmland bara.

danneape
8/27/08, 10:18 AM
#5

Jo,, det är samma helg i bjurbäcken,, Gråter

//Danne

Upp till toppen
Annons: