Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 6520 ggr
bm320
2/4/08, 3:05 PM

C202:a säljes

För många bilar och fru med alldeles för starka underarmar och åsikter..gör att lill-valpen nu behöver byta ägare. En -78 med helkaross,  avställd och ej besiktad sedan 2003. Påbörjad renovering dvs. massor med reservdelar. Ingen rost i ram men något mer i karossen..Mycket bra motor och drivlina /Ny servad, nytt batteri och alla oljor bytt höst 2007 samt extra bakaxel finnes (renoverad/nya bromsar 4000 kr),  ca 10 extra däck med och utan fälg varav 4 med dubb. Nya frihjulsnav finnes (2500kr), ej monterade samt en hel del annat smått och gott.

16 000 eller högstbjudande därutöver( får jag inte budet får det bli långtidsmagasinering hos lantbrukarsläkten..mao inga skambud, tack.)

Bilder finns för intresserade köpare. Bilen finns i Nyköping, Södermanland.

Mvh. Jörgen, Nyköping

Annons:
jorgen-p
2/4/08, 11:09 PM
#1

hej bm 320

er der vinch på bilen

Mvh jp

Svedis
2/5/08, 11:23 AM
#2

va?? Sälja finsakerna!  Fast man får kanske möljighet att "köpa tillbaka" frihjulsnaven till min fina framaxel??Skrattande

bm320
2/5/08, 12:40 PM
#3

Hej gossar!

Nix, JP det är ingen vinch på denna.

Svedis, du är som alltid välkommen att handla av mig igen, men dessa frihjulsnav är helt nya..naven på axeln som du köpte hade inte jag plockat väck..sorry..å,visst känns det trist men jag "råkade" handla en 13-bil i juldagarna och har nu ultimatum från frun om rensning på gården..Stränga fruntimmer finns det gott om härnere../Jörgen

Beau
2/6/08, 12:47 AM
#4

Har du delar att sälja till C202?   Är i så fall intresserad av tanknivågivaren i bensintanken och temp.givaren på motorn.

bm320
2/6/08, 12:07 PM
#5

Hej Beau!

Säljer helst hela bilen i ett stycke nu när allt fungerar som det ska. Grejorna som är utöver bilen är däck, bakaxel med nya bromsar, bromsband och trummor, bromshjulcylindrar, pedalställ, takräcke med stege, nya framlysen, nya blinkers, nya frihjulsnav, förgasare, pickuptak och bakvägg dvs. diverse plåtdetaljer samt lite smådetaljer i kartong.

Bilder kan skicka vid intresse.

/Jörgen

svanis
2/7/08, 2:48 AM
#6

Jag är intresserad av vissa plåtdetaljer!

Om du kan maila mej en lista på vad du har.Förutsatt att du vill sälja dessa lösa.

Svanis.

Annons:
bm320
2/8/08, 6:19 PM
#7

Svanis: Plåten är såld, sorry! Inget annat som skulle passa?

 /Jörgen

da78
4/4/08, 11:36 AM
#8

Hej Jörgen…

Finns valpen kvar? I så fall, har du bilder att skicka?

Mvh da78

Cool

bm320
4/4/08, 4:15 PM
#9

da78! Gå in på min sida och kika under fotoalbum så får du se en del bilder.

(Lurar dock på att starta renoveringen igen om frugan tillåter..)

Trevlig helg/Jörgen

da78
4/4/08, 4:41 PM
#10

Aha!! Akta dig för underarmarna bara Förvånad

Såg dina bilder, tack. Och tack detsamma, trevlig helg/da78

marra
4/7/08, 12:43 AM
#11

är intresserad av din bil…har du den kvar?.

bensko
5/5/08, 10:56 PM
#12

hej

undra så där försynt va du har fått för bud på valpen och om den har differentsial spärr. Vad borde allt göras på den för att få den besiktad. karossen ser jag att man bord slipa lite had som plan att måla om den. Bor i finland och är påväg in till armen den 7.7 så bord komma o titta på dn hälst före det. 

H: bensko

eile
5/6/08, 10:12 AM
#13

Undrar vad de fick i anbud för den i nyskick 1400mil som låg på blocket. Mitt anbud var tydligen för lågt.

Betalas det bra för 202 i finland?

Annons:
bensko
5/6/08, 5:42 PM
#14

hej

har int sätt en ända på näte ti salu asså en c202 sku va sååå nice o ha en:D de har funnits nån c303 på www.nettiauto.com men di diggar jag int nåå. de va oxå ganska bra pris på dessa 3300 € vike e typ en 30457 svenska kronor:D så de e int nå billigt

bm320
5/6/08, 5:45 PM
#15

Valpen är i bra mekaniskt skick och besiktningen har nog inget att anmärka då rosten drabbat karossen och inte ramen i någon större omfattning. Anmärkning från tidigare bes. var ojämn och otillräcklig belysning fram men nya lysen inkl. blinkers ingår så resten borde lösa sig. Renoverad bakaxel finns men det är inget fel på den nuvarande axeln mer att se som en extra säkerhet om man kör inspirerat i terrängen nån gång..Bilen är dock inte i nyskick utan man får lägga ner lite kärlek och färg tills man blir nöjd med kaross och inredning.

Priset är förhandlingsbart..och förhandling sker på plats..kom och provkör..

Referens kan lämnas: Svedis här på forumet har handlat av mig tidigare och han blev nöjd, tror jag..(hoppas jag..)

Mvh. Jörgen

eile
5/7/08, 12:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

räddningen sålde denna på anbud annonsen låg på blocket bes skattad 1400 mil läckande servo anbudtiden gick ut igår eftersom sevona är lättlagade en oring brukar behöva bytas och bilen verkade vara i nyskick så bjöd jag 7900:-

annonsen ligger kvar så kanske skambuden inte accepterades

http://www.blocket.se/vi/16027355.htm?ca=17_s

Rookien
5/7/08, 12:20 AM
#17

It´s MINE!

Rookien
5/7/08, 12:21 AM
#18

Och jag tänker inte tala omvad jag gav för den för det var säkert alldeles för mycket, men det var ju trevligt att höra att det kanske är lättlagat!

eile
5/7/08, 9:51 AM
#19

Grattis.  jag hörde mig för vad som gjorts med bromsarna och en servo är nyligen renoverad och kort därefter gick nästa servo.

om det är tidiga orginalmodelen så sitter det i ventilhuset en packning liknade stefatätning som tätar mot axlen till membranet när denna med tiden torkar följer oljan med ut i servoklockan.  packningen kostar några tior enkelt att byta, men de flesta rädda att reparera servon så tex firmor byter bara ut dem.

Jag tror just denna 202 har varit här i småland och jag var erbjuden den för en massa år sen då den ev skulle säljas eller flyttas om någon annan räddning behövde den, och är det just den bilen så var den väldigt fräch i nyskick.  Hörde nyligen vad priset blev och den är väl värd det,  ungefär samma för min men för 18 års en då ingen ville ha ungrarna. 

Din är ju en lågmilare och min var också det så ett tips se till att fettet i framhjulslagren inte härsknat eller stelnat till, mina skar pga av tort fett redan på första långresan, inget kul att ligga i öknen och schimsa kassa lager för att kunna köra vidare.

Svedis
5/7/08, 3:06 PM
#20

Klart jag var/är nöjd med dig Jörgen! Skrattande

Annons:
bensko
5/8/08, 5:55 PM
#21

hej

ett par frågor:

1) vad är det för motor i den bensin eller disel 

2) hur stor är den hästar eller kw spelar ingen roll

3) hur mycket dricker den per mil

4) är den registrerad som en paketbil eller????

5) för hur många perssoner är den registrerad för? 

Hur lång väg är det från stocholm till dig ungefär???

hur hårt kan man köra med valpen i fråga e det max 80 km/h eller???

Mvh benjamin. i väntan på svar

eile
5/8/08, 11:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

2,5 liters xd3te turbo och intercooler ca 150hk vid och maxvirid redan vid 2000 varv.  5 vxlat  med överväxel surplar i sig i stadskörning ca 1 liter diesel per mil

lb regad med 3 pers och bäddbar dvs campingbil.

vet inte hur hårt man kan plåga den har aldrig vågat toppa den helt men mätaren ut är inga problem men en bit över 150 ska den göra med nuvarande utväxling.  80 blås då hörs inte motor jag brukar ligga runt 100.

Eftersom jag bjöd för dåligt på räddnings 202 så var jag och hämtade ut min idag så här är en dagsfärsk bild

eile
5/9/08, 12:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

 bilen fins 40 mil från stockholm.

eile
5/9/08, 12:04 AM
#24
bensko
5/9/08, 5:46 PM
#25

hej

asså dessa nya bilar är det valpen i fråga??? hmmm lastbils registrerad. kan bli intresant o se vad skatten blir på den fö de:D men körkorte e inga problem de finns så:D

bensko
5/9/08, 5:55 PM
#26

sry fel skrivet asså visar de bilderna som du just satt ut hur den nu ser ut? så sku frågan vara

eile
5/9/08, 6:18 PM
#27

japp tog dem på kvällen igår, den är vitare och blankare i verkligheten, inte tvättad sen den ställdes av 2004.

skatten blev 4119:-   vanlig 202 bensinare ligger på 2557:- mycket orättvist med tanke på att dieseln även är dyrare än bensin.  men om 1,5 år är den skattebefriad.

i regpappren finns motorn inskriven men med besiktningvänliga effektuppgifter.

Annons:
bensko
5/9/08, 6:20 PM
#28

sku du oxå ha liite flera bilder oberoende vilken de Asså den jag ha tittat på e i ditt fotoalbum den gröna som de finns 3 bilder av. skulle i vike fall som hellst villja se lite flera bilder. är ändå så pass lång väg fö mig så

bensko
5/9/08, 6:27 PM
#29

men hej eile int e de väll du som säljer denna som bm 320 har satt ut?

bensko
5/9/08, 6:32 PM
#30

ja e bara fundersam när jag frågar om bm 320 bil o du svarar me en massa info. vet du allt de här via honom e ni goda vänner eller???

eile
5/9/08, 6:53 PM
#31

sorry missuppfattat men trodde din fråga var riktad till mig eftersom jag även nämnt att jag haft säljtankar.

Min info gäller bara min bil inte bm320

bm320
5/10/08, 10:33 PM
#32

Gossar, jag har lösningen!  bensko tar mitt vrak för en billig penning och jag hämtar eiles för det måste vara en av Sveriges mest välskötta 202:a…Då blir väl alla nöjda, eller?

40 mil från Stockholm..uppåt eller neråt, Eile? Min bil finns 12 mil söder stockholm,  i Nyköping. Den kräver biltransport eftersom den inte är besiktad. Skattefri i år så där är det lugnt.

Ska försöka ta lite bättre bilder till alla som mailat och vill ha mer bildinfo.

/Jörgen BM 320

bensko
5/12/08, 10:30 PM
#33

finns de int o få flytt skylra de finns de i finland ialla fall. om int bilen e besiktigad så kan man flytta den ti nån mesta:D har no ingen drakrok sååå:p

Upp till toppen
Annons: