02 Material & delar

C202 och framfjädrar

2007-12-11 22:46 #0 av: Svedis

Funderarde om man har förstärkta eller om det är standard med 9 blad fram? Se bild

Anmäl
2008-02-06 09:53 #1 av: Svedis

men va f-n! Ingen som har räknat frambladen?? Undrar fortfarande om det är 9 blad i standard?

Anmäl
2008-02-06 13:40 #2 av: eile

din bild ser ut som på min i antal och utmattning hittade en bild och du får jämnföra själv, nu är min tyngre än orginalet med dels stora dieseln och denna något framflyttad mot lilla orginalmotorn

 

enl altyco så var bladen billiga tror han nämnde från 60:- och uppåt beroende på längd, så vill du ha lite mer fjädringsväg och redan kapat ner gummina en rand så lägg i ett blad extra, eller gör som jag troligen kommer göra en förstärkningen med spiraler för att få mer progresiv fjädring.

 

 

Anmäl
2008-02-09 16:28 #3 av: preusvarg

tjena svedis! Jag har 9 blad i mina fjäderpaket och mig veterligen så är dom inte extraförstärkta. då min bil aldrig varit utrustad med plog. vad man kan se på din bild så verkar dina blad ganska högt belastade jag tror att det kan vara bra att kanske försöka avlasta dom när bilen är stående så att fjädrarna inte blir utmattade. Jag renoverade bladfjäderpaketen till en tidigare jeep jag hade och då lät jag tillverka tunna teflon skivor och lade i mellan bladen .. jag säger bara jösses vilken skillnad det blev så det är något jag kommer att göra med mina blad någon gång i framtiden också.

Anmäl
2008-02-09 19:26 #4 av: eile

jag blåste påå med lite högtrycksfett och sen fick jag hålla mig till hastighetsbegränsningarna jösses vad skvalpigt det blev med mjuk gående fjädring

Anmäl
2008-02-17 02:27 #5 av: c202-Tomas

Hejjan Svedis!

Vart nå knas.. så HÄR kommer bilderna!

Ha'd !      MVH/ c202'an

Anmäl
2008-02-17 03:19 #6 av: c202-Tomas

Nähä.. funka inte.. datorhel**e.. jag som inte kan,

så nu är bilderna skickade till din privata mail!

Ps: din mailbox är full Glad !

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.