Annons:
Etikettmaterial-delar
Läst 3243 ggr
Svedis
2007-12-11 22:46

C202 och framfjädrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderarde om man har förstärkta eller om det är standard med 9 blad fram? Se bild

Annons:
Svedis
2008-02-06 09:53
#1

men va f-n! Ingen som har räknat frambladen?? Undrar fortfarande om det är 9 blad i standard?

eile
2008-02-06 13:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

din bild ser ut som på min i antal och utmattning hittade en bild och du får jämnföra själv, nu är min tyngre än orginalet med dels stora dieseln och denna något framflyttad mot lilla orginalmotorn

enl altyco så var bladen billiga tror han nämnde från 60:- och uppåt beroende på längd, så vill du ha lite mer fjädringsväg och redan kapat ner gummina en rand så lägg i ett blad extra, eller gör som jag troligen kommer göra en förstärkningen med spiraler för att få mer progresiv fjädring.

preusvarg
2008-02-09 16:28
#3

tjena svedis! Jag har 9 blad i mina fjäderpaket och mig veterligen så är dom inte extraförstärkta. då min bil aldrig varit utrustad med plog. vad man kan se på din bild så verkar dina blad ganska högt belastade jag tror att det kan vara bra att kanske försöka avlasta dom när bilen är stående så att fjädrarna inte blir utmattade. Jag renoverade bladfjäderpaketen till en tidigare jeep jag hade och då lät jag tillverka tunna teflon skivor och lade i mellan bladen .. jag säger bara jösses vilken skillnad det blev så det är något jag kommer att göra med mina blad någon gång i framtiden också.

eile
2008-02-09 19:26
#4

jag blåste påå med lite högtrycksfett och sen fick jag hålla mig till hastighetsbegränsningarna jösses vad skvalpigt det blev med mjuk gående fjädring

c202-Tomas
2008-02-17 02:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hejjan Svedis!

Vart nå knas.. så HÄR kommer bilderna!

Ha'd !      MVH/ c202'an

c202-Tomas
2008-02-17 03:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nähä.. funka inte.. datorhel**e.. jag som inte kan,

så nu är bilderna skickade till din privata mail!

Ps: din mailbox är full Glad !

Annons:
Svedis
2008-02-17 18:39
#7

Har fått 6 bilder. Snyggt!  Din kaross verkar ligga högre än min, kanske beroende på spänstigare fjädrar? Nu är det bara att vänta på  årets snöfall!! Kommer väl i december?

Upp till toppen
Annons: