Annons:
Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 2528 ggr
Niklas
2006-11-24 13:32

Värd för Volvo valp i fokus sökes

Andreas gjorde ett utmärkt jobb som värd för Volvo valp i fokus. Han skrev artiklar och bidrog till utvecklingen av sajten tillsammans med er medlemmar.

Nu söker vi någon som vill ta över värdskapet för sajten. För mer information om vad det innebär går det bra att läsa vidare här:

Att driva en iFokus-sajt

Det går också bra att ställa frågor till mig eller Staffan.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Niklas
2008-09-08 22:52
#1

Skam den som ger sig. :-)

Jag vet att det finns många med kunskap här. Rätt som det är kanske det dyker upp någon som vill ta hand om sajten också. Du bör vara bra på att uttrycka dig i skrift. I övrigt finns det en del information om värdskap på länken ovan.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
2010-01-08 15:27
#2

Eftersom det kommit upp diskussioner om varför sajten har lyfts ut från iFokus-nätverket lyfter jag den här tråden ytterligare en gång. Det behövs en Sajtvärd om sajten ska hålla aktiviteten uppe.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ROBBAN68
2010-01-08 16:51
#3

Det är nog så att dom som är intresserade av Valpen som fordon är medlemmar på dom andra siterna, 4X4 och TGB.net. Dom får den information där som dom vill ha. Snabbt och korrekt.

Det är som du skrev i den andra tråden. Det var bra aktivitet här förut, Men att det skulle vara ett halvår sen stämmer inte. Jag tröttnade på att inte få den informationen jag ville ha, och att det gick dagar innan nån hade skrivit på sidan- så jag sökte mej vidare. Och jag har varit medlem på TGB-net i exakt ett år nu. Sen har det bara gått utför. Och dessutom har ni krånglat till möjligheterna att skicka och ta emot PM, vilket fick mej att surna till. OCh vad var det för hittepå med det där poängsystemet, glas och vad det nu var.

Sen försvann en massa kul information till höger på sidan för att ersättas av reklam och kontaktannonssidor! Sånt gör ju inte sajten mer lockande kan jag säga.

Med Vänliga Hälsningar Robert Carlsson

Niklas
2010-01-08 17:08
#4

När jag pratar aktivitet är det rent tekniska mätningar. Det finns ett aktivitetsindex för alla sajter. Här minskade det ganska tvärt för ungefär ett halvår sedan. Fram till dess hade det legat på ungefär samma nivå under lång tid. Indexet säger inget om hur många eller bra svar någon får på sina frågor. Det har ingen koppling till kvalitet.

När det gäller förändringarna är det väl som det brukar, en del tycker att de är bra, andra att de är dåliga. Som du förstår gör vi alltid saker i syfte att det ska bli bättre. Blir det inte det brukar vi ändra tillbaka eller prova något annat. Det personliga aktivitetsindexet är ett exempel. Vår idé om vad det skulle göra blev aldrig infriad så vi tog bort det igen. Sammantaget kan man dock säga att den stora uppgradering vi gjorde var bra för iFokus som helhet. Exempelvis antal besökare har ökat enormt från förra versionen.

Och slutligen, när det gäller reklamen, handlar det bara om ekonomi. Det gäller att hitta sätt för nätverket att överleva och betala sig. Kunde vi välja att göra det utan reklam vore det förstås jätteroligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

eile
2010-01-12 13:34
#5

Tror många övergav sidan eftersom den krånglar en del.   Själv tyckter jag det mest irreterande är att inlägg inte går att ändra om man tex ser att man gjort stavfel eller infogad mening på fel ställe.

det stod väl att närmsta timmen skulle ändringar kunna göras men även om man direkt efter ilägget skickats försöker ändra så är det omöjligt.

Reklamen och sid uppdateringen är ju även rätt usel.

Bra är däremot att man lätt lägger upp bilder.

Niklas
2010-01-12 13:43
#6

#5: Vad händer när du försöker ändra inlägget den första timmen?

Vad menar du med "sid uppdateringen"?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
JohnA
2010-01-12 16:59
#7

Så länge diskussionerna håller hög klass och snabbt leder frammåt bryr jag mig inte så jättemycket om reklam och eventuell strulighet. Förutom min teori om säsongsbetonad formsvacka hos oss valpdiggare kan jag också tänka mig att det lätt blir en ond cirkel av uppgivenhet. -Några nyckelpersoner tar det lite lugnt ett tag, de kvarvarande skriver med sämre respons än de är vana vid. På Internet är vi nästan lika otåliga som i trafiken vid grönt ljus och bilar framför så de som inte snabbt får respons tycker forumet är skit och drar vidare. Det blir färra kvar på ett ställe och fler på ett annat som istället blommar upp för en tid. -Och så där håller det på…

Niklas
2010-01-12 18:04
#8

#7: Det tror jag också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

eile
2010-01-12 21:00
#9

editeringen verkar funka nu, bra!

AndersEriksson
2010-01-12 22:00
#10

Nu fattas bara "preview"-funktion så man kan se hur inlägget blir i verkligheten, att citat, infogade bilder o.s.v .funkar som man tänkt, innan man postar.

Det vore ju också praktiskt att kunna ta bort ett (eget) inlägg.

/Anders

Niklas
2010-01-13 10:31
#11

#10: Det där med att ta bort inlägg har vi diskuterat många gånger. Att vi har valt att inte tillåta det beror på att det skapar fula hål i diskussionerna. Vill man väldigt gärna ha bort något går det alltid bra att be värd eller Medarbetare om hjälp. Tycker de inte att det är något problem gör det förmodligen det, men då ska det förstås finnas särskilda skäl.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

JohnA
2010-01-15 14:01
#12

Jag är nog inte rätt person att ta över värdjobbet men undrar ändå hur pass krävande det kan bli? Finns något form av demo eller beskrivning för hur forum/sajter på iFokus fungerar ur administratörens/värdens perspektiv? Jag har länge funderat på att Starta en sajt här för veteranfordon av en annan kategori men är rädd för att ta mig vatten över huvudet. Jag är en usel administratör och föreningsmänniska och vill veta exakt vad jag ger mig in på i förväg.

Niklas
2010-01-15 17:56
#13

#12: Vet du vad, jag kan göra dig till Medarbetare här. Då får du se vad som finns i administrationsgränssnittet. När du har sett det du vill kan jag ta bort dig igen. Vad säger du om det?

Beträffande hur krävande det blir beror det helt på värden. Den här sajten har varit utan värd i flera år så det säger kanske något om hur lite arbete det kan bli som minst. Glad


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: