Annons:
Etikettmaterial-delar
Läst 2777 ggr
oscar hargefors
2013-03-01 17:56

olja

Var får man tag på sån här axelolja med ls tillsats?? hur mycke går det åt??

Annons:
Knirken1
2013-05-01 18:43
#1

Tips! Besök en bilverkstad där Du vet (anar) att där finns fordonsteknik (motorintresserade) kunnigt folk, där man ev också mekar (mindre & ev större) lastbilar. På någon (eller flera) sådana verkstäder brukar det oftast finnas transmissionsolja med LS tillsats. En mindre dunk typ 5 liters brukar räcka bra (blir lite i reserv) och normalt behövs ju bara fyllas på lite. Byter man så går det ändå åt ganska lite (3 - 4 liter om att ha för påfyllning). Välj helst LS-olja från någon känd/ större (internationell)tillverkare ("jänkarna " är nästan bäst på sådant här med oljor, så någon olja därifrån är vanligen ett säkert & bra val).

Jag har typ en halv 5 litersdunk stående för jämnan, men det har väl stått så i ca 3 - 4 år, med hårt åtdragen "kork". Fukt skall hållas undan i möjligase mån.

Jag har normal växellådsolja i en liknande dunk (för påfyllning vid kontroll ca en gång per år). Den "andra" dunken har som sagt var transmissionsolja med LS-tillsats, och den använder jag för både fram och bakdiff, så slipper man riskera att ta fel / blanda ihop. LS-oljan är nämligen perfekt att ha även i främre diffen.   /Kn1

Upp till toppen
Annons: