Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 4964 ggr
Nickegbg
8/16/09, 9:59 PM

Servicehandböcker till c202

någon som har inscannade servicehandböcker till c202 för bromssystemet samt för drivaxlar?

själv har jag växellåda, kraftuttag samt motor och elsystem. har inte hunnit scanna in dessa än men om intresse finns så skall jag göra det inom en snar framtid./niklas

Annons:
Gulasch
8/20/09, 11:24 AM
#1

Hej,

Jag är intresserad av de kapitel du har om C202, vore tacksam för skannade kopior.

H: Gulasch

Nickegbg
8/20/09, 3:38 PM
#2

Jag tänkte göra det så småning om tänkte ocr tolka dom också så man kan söka idom ;)

något speciellt du behöver på engång??

Gulasch
8/21/09, 1:44 PM
#3

Nja inget akut behov just nu, är intresserad av alla kapitel för framtida behov. Konstigt nog tycks min C202 fungera nu. Den kanske bara har varit i behov av användning, har denna sommar varit i Ryska Karelen och och upp till Ishavet med den. (Bor själv i Finland) 5000 km har det blivit på några månader kört, så snart är det nog något som ger sig.

Tror växellåds- och elkapitlet kan komma väl till pass, kör med frihjulsnav och bortkopplad tryckavkännare för bromsarna men hamnade ut för ett vansinnigt skorrande missljud när jag var på väg hem från ishavet. Stannade bilen och ingenting syntes, fortsatte och allt var normalt i 10 km  tills det hände igen. Låste frihjulsnavarna och efter det inga problem på hela hemresan. Jag kan int komma på nåt annat än att den försökte sätta i fyrhjulsdriften med öppna frihjulsnavar av nån orsak. Hemskt lät det i varje fall.

ake64
8/21/09, 1:49 PM
#4

Då gissar jag på att du har glappkontakt någonstans i kretsen för fyrhjulsdriften. Den måste ha spänning för att vara urkopplad.

mvh Åke

Edit: Jag tror den måste ha vacuum också förresten.

eile
8/21/09, 11:21 PM
#5

ena säkringen kan glappa minns jag rätt hittar du den så här på med tändningen motorn behöver inte gå glappa i de på nedersta hållaren 3-4 från fronten räknat du ska då höra ett klickande i alla magnetventiler.   annars kan det vara vaccumm läck åker du diesel med underdiminsionerad vacumpump ihop med orginaltanken så händer raslandet lätt efter lite pumpande på bromsarnna.

Gulasch
8/27/09, 10:56 AM
#6

Ok, skall kolla säkringarna och vacuumslangarna. Åker nog nu med frihjulsnavarna låsta, märker egentligen ingen skillnad om dom är öppna eller låsta, enda fördelen i mitt tycke är att man får låg bakhjulsdrift om man skall lira med släp på trånga ställen.

Annons:
eile
8/27/09, 11:35 AM
#7

du har väl kablarna nere vid bromspedalen bortkopplade?   annars ligger ändå driften i.

vacumbäljen vid fd lådan kan vara skadad ryck ur slangen och se om den rör sig samt om du har vacum i slangen

Gulasch
8/27/09, 2:13 PM
#8

Det är en stund sen jag installerade frihjulsnaven, men jag kopplade bort tryckventilens funktion nere vid bromspedalen med att koppla ihop kablarna med en brygga, om jag kommer rätt ihåg nu. Provade i varje fall med bilen upppallad att efter ingreppet var fyrhjulsdriften inte i med el och vacuum i systemet och tryckventilen bortkopplad.

Men talar vi nu om samma kablar? Min tanke var att koppla bort funktionen som sätter i fyrhjusdriften vid hård bromsning. Finns det ytterligare kablar som borde åtgjärdas för att underlätta livet med en C202?

Skall undersöka vacuumbäljen på veckoslutet.

nightcrawler-79
9/9/09, 11:15 PM
#9

hejsan ja är också intresserad av alla kapitel av servicehandboken verkar va svårt å få tag i

mvh nicklas

Taavi14
1/1/10, 7:15 PM
#10

Hello

I can't understand swedish but if somebody needs a copy from C202 service manual, then I can make it. And yes it is C202 manual not L3314.

JAWS4x4
9/20/10, 2:52 PM
#11

Jag är (just nu) intresserad av servicekapitel/sprängskisser på bromssystemet: Byte av huvudcylinder, hjulcylindrar (fram) samt bästa tillvägagångsätt vid luftning.(Det verkar finns olika skolor i vid luftning av C202 bromsar). Även manual till renovering av huvudcylindern är av intresse.

Im intressted in the C202 service manual and espcially the chapter on break service. But if you have the complete service book for the C202, in a digital format, I´d love to have it.

Best

Johan Waltari

Rookien
9/30/10, 9:37 PM
#12

Jag är intresserad av alla slags verkstadshandböcker till C202 är det någon som har att dela med sig av?

Upp till toppen
Annons: