Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 3492 ggr
johanhenriksson
2009-04-21 00:19

Har lite winch problem!

Hej alla Valp vänner!

Nu e jag lite sugen på att får min winch att funka på min valp.

Problemet är att kardanaxeln till winchen kan jag koppla in så att den snurrar. Själva kuggarna i winch huset snurra också. Men winchtrumman är frikopplad på något sätt. Winchen är vakuum styrd för det sitter ett kraftutag längstbak på bilen me. Vakuum finns fram till anslutningen i winchen. Lossade på locket och kolladet lite på membranet och själva staget som skall röra sig när det blir vakuum. Men själva staget rörde sig inte mer än några millimeter. Ska inte den kunna röra sig längre? Winchen förblev frikopplad hela tiden.

Hoppas jag har förklarat problemet, finns det någon som kan ha några funderingar om vad problemet kan ligga? Ska läggga upp några bilder jag har tagit ocksåå

Annons:
johanhenriksson
2009-04-21 00:44
#1

Så nu har jag fixat lite bilder på eländet. Tog inte några bilder när jag hade plockat av locket så att jag kommåt membranet till vakuumet på winchen, för jag hade ingen kamera just då.

http://s647.photobucket.com/albums/uu197/eimskip/Winch/

senner
2009-04-21 18:12
#2

Har du skruvat bort kåpan på winschtrumman och sett att axeln kopplas ihop med winschtrumman.

MRAmazon
2009-04-22 12:04
#3

Har också problem med vinschen men min drar hela tiden!

Har kommit fram till att det måste var membranet som är sönder för det är inkopplat när det inte finns något vakuum så mitt förslag är att du lossar vakuumslangen så bör vinschtrumman kugga i.

Är det någon som vet var jag kan köpa ett nytt membran?

Upp till toppen
Annons: