Annons:
Etikettkörning-tävlingar
Läst 2283 ggr
KallaMigMimmi
4/15/09, 11:00 PM

Åk för studentbal

Hej vi vill ha något annorlunda att åka på student balen. Så jag undrar om det finns någon som vill hyra ut en valp eller något annat anorlunda fordon??

Vi har spånat på allt från bärjare till stridsvagn.  flerideer?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Annons:
valp
4/16/09, 11:12 PM
#1

Hej!

Var är det studenten är då?

bmwv8
4/17/09, 1:56 PM
#2

Lär sig inte dagens studenter att stava.

KallaMigMimmi
4/18/09, 9:51 PM
#3

#1 Den är i Alingsås:)

2# nej det gör dom inte. Fjävligt!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

johanhenriksson
4/19/09, 4:10 PM
#4

Är det inte studentkörningen i Alingsås som är känd för att den tar så lång tid?

KallaMigMimmi
4/22/09, 2:24 AM
#5

Det är nog mycket möjligt jag har då alldrig sätt hela iaf

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Knirken1
4/23/09, 1:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Stavning & stavning! Numera onödigt att träna in då alla ordbehandlingsprogram fixar det där ändå (om man orkar använda sådana funktioner, eller är modern nog. Rättstavning är mest för pensionärer & svenskaläraren. Vi är faktiskt ett stort tack skyldiga alla felsavande människor, att det nu går att forska i nutida dialekter för att inte tala gamla sådana. Tack vare somliga felstavande vikingar vet man numera bättre hur de faktiskt sade. Felstavande människor skriver vanligen det som faktiskt sägs, och inte "traditionellt" låter sig styras av "Svenska akademiens" pekpinnar.

Så det så eller "sådeså" (vilket ser bäst ut!)! Kör på Du, "KallaMigMin" med dina ordvarianter för det är din text som kommer att överleva långt efter det att de flesta av oss mist skrivförmågan, alternativt "lagt näsan i vädret".

Viktigare är att Du behåller din friska humor som skönjs i #3 än att Du börjar dona med någon sketen svensk ordlista. Stavning fixar tex WORD, write, pagemaker,eller vad man har lätt som en plätt.

Visst är det bra att stava som en riktig "bokmal", då icke svenskpratande ev skall försöka översätta det man skrivit till sitt språk förståss. Det blir naturligtvis problem med lexikonletande på felstavade ord. Det är ju så sant.

Stavningsregel som "svenskfröken" fick i mig någon gång ang #5.

Aldrig stavas aldrig med två L medans alltid stavas alltid med två L. (Alltid = "mera" antal L = 2 L.  Aldrig "mindre" antal L = Ett L.)

Kolla stavningen i vissa av blocket-annonserna. helt underbar läsning. "Kedjor är med till snöslungan" skrevs tex "kädjur ämä tä shnöslonga". Vilken skatt för språkforskningen!!!. F.ö. Hoppas Du hittar något kul åkdon till avslutningen. Tgb-bilarna är synnerligen perfekta då de ,bland annat, har låga växlar. Tex låg etta så ni kan åka sakta och ändå ryck+kopplings-"slirfritt". Mera grogg/vin blir kvar i glasen!! Synnerligen viktigt!!   MVH / Kn1

Annons:
KallaMigMimmi
4/27/09, 12:22 AM
#7

Jag skulle inte kunna hålla med dig mer!

Så länge man förstår vad det står, så vad finns det att klaga på? Det är bara för att trycka dit det att det är fel. Om jag ska skriva ett arbete eller en artikel använder jag ordbehandling och sen är det löst. men här ser jag ingen mening md.

"Kädjur ämä tä.." ja detäju prec så det låter.  Som Hip Hip svenska för nybörjares stavning. Hehstkap-lurmning > Hästkapplöpning  

Sen alla förkortningar snart behöver man inte några ord alls när man skriver på nätet=)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

KallaMigMimmi
4/27/09, 12:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vi har hittat åk nu: Det blir amerikansk checker taxi=D

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

ROBBAN68
4/27/09, 8:33 PM
#9

Grattis Mimmi, det blir en värdig avslutning på din tid i skolan. Skön symbolik också. När du är på väg från en tidpunkt i livet till nästa- vad åker man då om inte taxi!!!!! Och grattis till studenten, nu börjar allvaret. Och kom ihåg att livet inte bara är en lek- det är en dans på rosor också!

MVH//ROB

Upp till toppen
Annons: