Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 3160 ggr
Svedis
1/17/09, 6:41 PM

C 202 bakre fjädrar trasig

Och när lådan togs bort, såg vi att 2 blad är av på vänster bak.  Var kan man hitta bladfjädrar enklast?

Annons:
ROBBAN68
1/17/09, 10:20 PM
#1

Är det samma fjädrar till 903 och C202?

MVH//ROB

Svedis
1/27/09, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ingen som vet?? Hur många blad är det på Valpen bak?

ROBBAN68
1/27/09, 5:27 PM
#3

Svedis, du har fått ett PM.

MVH//ROB

zingo_112
1/28/09, 1:26 PM
#4

är det ett vanligt fel att pinjong tätningen läker

eile
1/28/09, 3:50 PM
#5

japp på 202 finns inga shims utan en krackhylsa den ger med sig med tiden och då är det endast lagerspännen som spänner mot muttern och den släpper något lagerspel blir följden och axelras ganska kvickt tydligast tecken är på att muttern inte är i rätt spänn är oljud och lite olje fukt, men som axlen ser ut på bilden rasar den nog snart.

Min hylsa har oxå gett sig men av lathet har jag bara låst muttern något bättre och sen haft för vana att titta efter oljefukt.

Lägger man dit shims är man av med problemet.

Svedis
1/28/09, 10:37 PM
#6

Eile:

- Vet du om samma bakfjädrar eller ej som 903:an

- Kan du utveckla lite hur man får det tätt?

Annons:
eile
1/29/09, 11:04 AM
#7

Ska inte vara samma enl vad altyco nämnde när jag beställde extra blad till min.

Att få tätt: är boxen redan skadad av glappande medbringa så byt den. Är den inte skadad så släpp kardanen känn om du har glapp. finns glapp lossa locket på axlen och kolla skadorna eller släpp ut liote olja och se hur den ser ut.

 Är kuggarna inte skadade och glapp nyligen uppkommit så finns följande att göra. 1 den late gör bättre låsning på muttern och drar in den tills glappet försvinner.

2. den mer nogranne lägger ett extra shims eller bricka så krackhylsan blir ansatt igen eller rivere ut hylsan och shimsra upp spelet riktigt.

Min har vid ett tillfälle släppt jag låste bara om den och många tusen mil har den sen gått helt felfritt men det behövs inte många mil med glapp för att knäcka kuggen.

Svedis
1/29/09, 11:17 AM
#8

du menar muttern som håller medbringaren på plats?? Får jag loss tätningen om jag lossar muttern och medbringaren?

eile
1/29/09, 1:33 PM
#9

japp

eile
1/29/09, 1:43 PM
#10

men prova först att bara ansätta medbringaren lite till när glappet försvinner slutar oljeläcket med lite tur.

Upp till toppen
Annons: