Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 3045 ggr
Terence
1/25/09, 8:31 PM

Tanklock valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom vi ville ha en lite "renare" bakända beslöt vi oss för att sätta in ett vanligt tanklock på sidan på valpen. Första problemet var att hitta ett som var rektangulärt samt hade raka sidor. Visste ni att detta knappt tillverkas? De flesta har någon form att "designstylade" tanklock nuförtiden! Att det inte finns designer som tänker på oss som har bilar ritade med linjal!!

Annons:
Terence
1/25/09, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Att få allt på plats var inget större bekymmer.

Nu saknar vi bara en muff från ett 35 mm rör till ca 60 mm… är det någon som har någon idé om var vi kan hitta detta?

eile
1/25/09, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

bara svetsa ihop två rörbitar, tyckte heller inte om de fula tanklocken men tog vanliga mejerikoplingar och pluggade som ett lock, ett på vadera sida för soppa och  för färskvatten.

Svedis
1/26/09, 1:54 PM
#3

Ok Terence, hajade noll, men sedan förstod jag vad du menade. Här i norr säger vi tanklucka medans det innaför är tanklock.

Fast du kanske kör med termoskorken?? (fast snygg lucka!)tar du rör eller slang? Slang finns annars mycket som båttillbehör om du inte hittar.

Terence
1/26/09, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hallå där uppe i Norrland! Har du börjat märka ord?

Vi använde originalröret från den lilla sportbilen vi snodde luckan ifrån, dock fick vi svetsa om det för att få dit det där vi ville.

Nu ska vi bara fixa muffen sen kan vi gå på rosten vänster bak.

Alltid lika roligt med rost….

Svedis
1/27/09, 12:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Termoskork!! Mousserande från Spanien kan jag ana. Då får du sprutt i vovven men akta dig för bubblor i förgasaren.

Vänsterbak! Det är enda stället jag inte har rost på! Lylle dig!

Upp till toppen
Annons: