Annons:
Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 2261 ggr
Svedis
12/20/08, 6:27 PM

God jul och gott nytt år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
Rookien
12/20/08, 8:00 PM
#1

Tack detsamma!

Har dragits med förkylning i 2 veckor nu så inget har blivit gjort. Förkylningen verkar ha tappat greppet och börjar ge med sig så det blir nog lite bilfixande under helgerna. Ska försöka få till mitt backljus t.ex. och en intervalltorkare!

God jul!

eile
12/20/08, 9:32 PM
#2

God Hjul på er alla.

intervalltorkare på 202 är knepigt orginalomkopplaren är kortslutskopplad för att kunna få motorn till att stanna och inte bara fortsätta på strömskenan.

Rookien
12/20/08, 10:53 PM
#3

Ajdå, så det sitter i omkopplaren, jag trodde det sköttes i motorn på något sätt. Det blir till att kolla kretsschema först då!

Niklas
12/21/08, 10:22 PM
#4

God ju och gott nytt år när det blir dags!

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Seglarn
12/23/08, 6:14 PM
#5

Instämmer! önskar alla Valpvänner detsamma.

ake64
12/23/08, 6:38 PM
#6

Jag sällar mig också till skaran. 

God jul och gott nytt år!

Annons:
Terence
12/23/08, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

…och även vi i Skåne önskar er alla en riktig god Jul!

ROBBAN68
12/24/08, 12:20 AM
#8

God hjul och gott nytt år, hoppas att alla får hårda och tunga klappar av tomten.

MVH//ROB

VALP3314
12/24/08, 8:05 AM
#9

God jul och gott nytt år alla valpister och andra terrängbils intreserade Skrattande

MVH H.H

Svedis
12/24/08, 11:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nedcabbat på julafton. manligt!

Knirken1
12/25/08, 6:19 PM
#11

God "h-Jul" & Ett riktigt Gott Nytt 2009 önskas alla "fler(än 2)hjulsdrifts fantaster & åkare (mekare!) & 4WD-intresserade. 

2009 !!! Är det någon som har fart på sin "mileniumskiftes-klocka ännu? Börjar snart bli 10 år sedan "dess", oj, oj! Tycker man att det syns en & annan skrynkla extra där i tex toaspegeln ibland så behöver det inte vara helt fel, eventuellt. Man blir ju mer & mer hårdhudad med tiden heter det ju (+ skrynkligare &.så!Glad).

En "mognare" jobbarkompis (björnjägare f.ö.! Hur kul kan det vara vid krånglande hobby-bössa? Bättre med en hobby-bil) säger att när han var "mera" ung så var alla "tentackler"/armar/ben osv så slappa & slingiga, men bara en kroppsdel var riktigt stel (!!). Numera dock (säger han) är de flesta kroppsdelar något stelare & styvare i sitt rörelsemönster förutom en del som nu istället blivit mera slingig & slapp. Undrar vad han menar med det, He..he !!

Nåja! Man tänker inte på det som "yngre" men "hans vinkling" på livets förändringar kommer obönhörligen & snabbt, så bäst är väl att passa på & "leva & vara igång". Förutom de flesta "naturliga" aktiviterer man kan roa sig med så får vi inte glömma bort att dra iväg ut med våra "FYRKRAFSARE" i naturen mfl "ställen"då & då, så klart. Just detta att ta sig fram där andra överhuvudtaget ej ens törs med sina "svensonhjulburkar" (typiskt slår i/fastnar med typiskt ett fånigt snurrande/slirande hjul) är ett nöje som verkligen kan ge "stå-päls" & glädjekickar. Ha det kul med driv i fyra hjul & ånyo God Jul. /Kn1

PS. Kubelwagen gick ju riktigt bra i busch & skog med sina två drivande bakhjul i & för sig, enligt "historiska" rykten. Kanske en & annan bubblaåkare kan ha testat ev. Är väl en hel del nyttig & bra tyngd över bakre drivhjulen får man anta. DS

ake64
12/25/08, 8:39 PM
#12

Jo att gamla folkvagnar går bra kan jag intyga. Jag körde skolbarn med en -79 folkabuss (sista luftkylda årsmodellen) vintern 84/85 när det trillade ner 70cm snö från nordost en förmiddag. Jag/vi kom hem ordentligt och den bilen är det i särklass bästa tvåhjulsdrivna fordonet som jag har kört vad avser att ta sig fram. (Traktorer givetvis undantagna)

//Åke

Upp till toppen
Annons: