Annons:
Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 2299 ggr
johan903
2009-01-14 00:55

Bromsband

Hej, var köper man nya bromsband till min 903a, färdig limmade, nit band, limma själv, någon som vet kan väll hjälpa mig, bara det blir billigare.

Mvh Johan

Annons:
Knirken1
2009-01-18 16:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kolla länkar här ovanför på denna sida. Alla är bra och jag beställde från R. Johansson (kom med bussgods på en dag/över natten!!).

Min 9033:a har nu nya bromsband runtom. Dock var huvudproblemet inte banden utan detta att bromskolvarna börjat läcka lite bromsolja som så att säga "smörjde" insidan på bromstrummorna. Därav den "knepiga" bromsverkan. (Banden var hur mycket som helst friktionsmaterial kvar på, så de rengör + sparar jag!!!!).

Beställde således nya bromskolvar från dito leverantör (kom dagen därpå med bussgods "som vanligt"!!!)

Mekning enligt "TESSiER":s bifogade militär pdf-reparationsbok (klickas fram+laddas i hans Avatar logga)

Nu absolut "tipptoppa" bromsar, men de krävde några km inkörning för att ta jämnt och bra.

Besiktigade här i november 2008 / blankt papper rakt av!!! Kul de !

Nu 2 år till nästa besikning på denna "skattebefriade (1969)kompromisslösa teräng-Volvo-Valp. Finns mera ekonomisk, rejäl, och glädjefaktor-berikade hobbybil än "Valp" egentligen???!! /Kn1

Upp till toppen
Annons: