Annons:
Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 4944 ggr
ROBBAN68
12/7/08, 6:35 PM

En fundering bara......

Är det bara jag som funderat på denna sidas utformning? Jag tänker på bilden längst upp till vänster. När sidan heter Volvo Valp- borde det inte vara just en sån på bilden då?? eller är jag lite väl petig nu?

MVH//ROB

Annons:
Knirken1
12/7/08, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

- Bilden uppe till vänster visar en sk "stor-valp", så det är ju också en valp på sitt sätt. En typisk C303 väl !

- De flesta kanske förknippar benämningen "Volvo-valp" med "lastbilen Volvo L3315" som Volvo har som beteckning på "typen", eller som militären kallar för 9033 (eller 903 med div siffror efter, beroende på design). Min heter på "militärspråk" Raptgbil 9033, som väl ska stå för "Radiopersonterängbil" 9033.

- Brorsan i det civila är ju förståss Volvo C202, som har B20 & gjordes i Ungern, och som ser i princip precis likadan nästan ut som 9033, sånär som på grillen och främre dörrarnas utsidor & lite annat smått. Motorn är ju förståss den större B20:n (normalt väl!?) jmf med militära 903"x" B18 motor + lite annan utväxling mm.

Alla dessa tre verkar i "folkmun" gå under benämningen "Valp" och delas då upp i "Storvalp" och "Lillvalp" om man ska vara lite preciserande.

Här (just i denna forum-del) "platsar" väl egentligen alla Volvos terrängbilar såsom Suggor och diverse övriga specialare från Volvo.

Fast det skulle väl kanske bli lite fel om det var en "Sugga" ( tex den på bifogade fotot !!Gladsom just verkar ha tagit "en paus") på bilden uppe till vänster och sidan hette "Volvo-Valp" osv.

Alla möjliga "skogs/snö-fordon diskuteras ju här vilket är kul. Illern är ju tex ännu en "mojäng" som ventileras, med flera kul åkdon. 

(( Det är enklare för de som "ventilerar" Niva för det är endast en sorts bilmodell som man avser med Niva (eller hur?!). )) /Kn1

ake64
12/7/08, 9:35 PM
#2

Jag är lika petig som du Robban men orsaken till att det är en 11 (C303) på bilden tror jag är ganska enkel. Killen som drev den här delen av forumet fram till hösten 06 tog helt enkelt en bild på sin egen bil. På den tiden var det i huvudsak C3-serien som avhandlades här till skillnad från idag när det vandrar mellan originalvalpen och C202.

Sen är det som så att de flesta "Svensson" vet inte skillnaden på en 903, 9033, C303, C304, C202 mm. De kallar alla för valp.

Niklas
12/13/08, 4:09 PM
#3

Ge mig en snygg bild av en originalvalp så ser jag till att vi byter. Gärna flera bilder så att vi har några att välja mellan. Det måste dock vara en bild du är upphovsman till.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ROBBAN68
12/13/08, 7:39 PM
#4

Niklas,

Då får jag passa över ditt mission till andra Valpägare. Mina vovvar är inte representabla varken när det gäller epitetet - snygg- eller original.

Jag stör mej inte på att det är en trenolltre på bilden, funderade mest- och Åke gav mej svaret jag sökte, sen har jag faktiskt lagt ner dom funderinarna.

God Jul, och jag hoppas du får många hårda paket..

MVH//ROB

Niklas
12/13/08, 8:09 PM
#5

Okej. :-) Det behöver inte vara en hel valp. En detalj som kännetecknar valpen går också bra. Snygg gällde inte bilen utan bilden.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ake64
12/13/08, 8:09 PM
#6

Ingen av mina är heller tillräckligt original för att passa överst och Andreas bilder är helt ok tycker jag.

mvh Åke

Annons:
ROBBAN68
12/14/08, 2:01 AM
#7

När jag tänker på en valp, då ser jag en grön kapellvalp med lera på fötterna- precis så som Sussi 62:s bil ser ut.

MVH//ROB

eile
12/14/08, 10:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

en öken racer kanske skulle passa bra.

Upp till toppen
Annons: