Annons:
Etikettteknik
Läst 4312 ggr
Terence
2008-11-10 20:37

Justering av vinge till valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som vet hur man justerar vingen så att valpen inte lyfter när den kommer upp i 33 knyck?

Annons:
volvo-3314
2008-11-10 21:54
#1

redigt snyggt:P Bara ut och prova sig fram:P

Svedis
2008-11-10 22:19
#2

Enkelt! Den är felplacerad. Ska vara framtill nedanför stötfångaren. Du ska se att den gör nytta vid första snöfallet!

Terence
2008-11-10 22:54
#3

Skämtar du? En snöplog på vår James Bondbil? Ska vi ta bort snö monterar vi dit en värmekanon i fronten! Imorgon är stora dagen D då baklampornas hållara skall tillverkas, 30 timmars slit hitills…

ROBBAN68
2008-11-10 23:51
#4

Now you talking…… värmekanon! Är det det jag har i nosen på S80:n? det sitter en radar och en kamera som ser i mörkret i grillen. Ska vara bra mot älgar och cyklister har jag hört…….

MVH//ROB

Svedis
2008-11-11 00:05
#5

Hjälper inte mot cyklister i Stockholmstrafiken!! Dom far som dårar åt alla håll och ser trafikljusen på sin höjd som en rekommendation!!

ps/Snöplog är manligt!!

ROBBAN68
2008-11-11 00:16
#6

Svedis, Det måste vara så- denna bil ar altså helt klart underbar att köra- men det är för mycket el i den för att den ska kunna överleva sej själv. den bromsar själv för allt som är farligt och det känns som nån annan kör när anti-allt tar över. Jag ska ju bara ha den en begränsad tid- men det har varit en angenäm bekantskap. Jag är fodervärd till den medans ägaren inte har "möjlighet" att köra själv. djävla fartkameror…….

Terence, Du skriver att du ska producera det du har på Caden, nu blir jag väldigt nyfis, Det på bilden ser ut som ett nest som ska in i en Lasermaskin? Tyckte till och med att jag såg hålslagen på bilden. Det är faktiskt pracis det jag jobbar med…

MVH//ROB

Annons:
Svedis
2008-11-11 00:20
#7

 Fast som svar på fråga är formen för downforce:

 D=1/2 x (W x H x A) x F x p x V2

D är downforce i newton

W är vingbredd i meter

H är höjd i meter

A är angreppsvinkeln

F är friktions koefficient

p är luftens densitet, kg/m³

V är hastigheten i m/s

 Återkom med ditt resultat gärna med bilderSkrattande

Terence
2008-11-11 09:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Rob, ingen laser här! Det hade varit för lätt! Vi ska fräsa fram fästet och jobbar nu med beredningen, körtiden för ett fäste är beräknad till 8 timmar så vi försöker finputsa programmet lite för att inte låsa fleropen i 2 arbetsdagar…grabbens a-traktor börjar bli dyr…

Med lite flax kommer de första bilderna ikväll!

Svedis, jag har lagt in alla uppgifter i din formel och kommit fram till att traktorn bör klara sig med nöd och näppe, jag lägger ut en video när allt är klart men det tar nog några månader till…

För tillfället håller vi på att bestämma vad där skall vara för utrustning och onekligen verkar hytten vara för liten…

Innan montering och provkörning är det rostlagning som gäller…kul…kul…

Det blåa skenet på bilden är från en av de hundra lamporna som skall monteras…

Terence
2008-11-11 15:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Som Fylking hade sagt…äntligen! Nu är första fästet nästan klart, frästiden blev totalt 1 tim 14 min vilket är ganska hyffsat med tanke på att det var en 2 mm fräs som fick arbeta. Totalt blev det 35 000 programrader för att köra en detalj… Nu skall biten gradas och skickas iväg på anodisering…lägger ut en "färdig" bild ikväll i mitt album om nån vill kika.

ROBBAN68
2008-11-11 17:58
#10

Det där är porr av högsta kvalite´Mmmmmm

ROB

Terence
2008-11-11 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Lite halvstaskig bild men nu är båda klara…

Drakmobilen kallas den numera…efter min sambo…

Svedis
2008-11-11 21:51
#12

Hon är rörlig, mobil alltså??  ( fast grymt häftiga. Gör sig bra vid korvmacken!)

ROBBAN68
2008-11-11 23:29
#13

Jag som var så stolt över mina SWEDOL baklysen. Då kan man pissa bädda och gå och lägga sej. klart läckert!!! mina komplimanger.

ROB

Annons:
JohnA
2008-11-14 19:20
#14

Svedis, du skriver att radar och kamera inte hjälper mot stockholmscyklister (läses "cykligister") men du har ju själv det rätta hjälpmedlet: snöplogen!

För övrigt tycks det som att forumet håller på att urarta nu med åtminstone två porriga trådar…

Svedis
2008-11-19 14:08
#15

Har räknat lite!!! Om du nu verkligen räknar med toppfart och får en hårnål framför dig, bör du öka downforcen fram!!  Så bara att tillverka en framvinge nu. Andra drag-valpar sätter den på taket, om garageöppning tillåter.Skrattande

JohnA
2008-12-01 22:54
#16

Nja Svedis, det där med framvinge låter helt rätt men att sätta den på taket låter dumt. Jag tror mer på att matcha valpen och utforma "vingen" som en klassisk jordbruksplog och montera den lågt där fram så att den DRAR bilen nedåt snarare än trycker. Tungan ute

Svedis
2008-12-02 14:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

john, du måste lära dig skillnaden på snöplog och frontspoiler!!!!

Tänk att Terence valp toppar över 30 knutar! I dessa fantastiska farter måste man vara noga med downforcen.

Själv ska jag förbereda mig för lite offroad nu. För säkerhets skull, ska jag jämna ut framför mig .Skrattande

Terence
2008-12-15 12:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Svedis… det blev inte bra med vårt "snöskär"….det är för smalt..

Svedis
2008-12-16 17:09
#19

 Den tar den bort snön på fel ställe, dvs mellan hjulen och ovanför marken. Den är säkert monterad upp-och ner och bak-o-fram???

hfb608
2008-12-27 21:13
#20

#17

snygg frontspoiler svedis.

Annons:
Upp till toppen
Annons: