Annons:
Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 1789 ggr
Rookien
9/18/08, 8:59 PM

Smörja fjäderfästen

På svenskvalparna ska man ju smörja fjäderfästena och bulten har smörjnippel. På ungrarna c202 finns inga sådana smörnipplar.

Är det verkligen bra, jag tycker det ser ut som metall mot metall eller har jag fel? Kanske man borde ordna bult med smörjnippel?

Annons:
Loysan
9/22/08, 4:41 PM
#1

Kanske det är en gummimuff som tillåter tillräckliga rörelser? Fjäderhänket växlar ju ut röreslen till två länkar oxo.

Det kan ju inte var många grader ett fjäderfäste roterar. Finns smörnippel på bilar med bladfjädrar?

Rookien
9/22/08, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har du inte hört talas om smörnipplar? Tur man bor lite lantligt, bara att gå ut och tjuvmjölka en ko och kärna smör. Det är värre på vintern, då måste man köpa i affär´n. Sedan fyller man smörsprutan och smörar på! Skrattande

Nåja, 903:an har smörjnipplar i sina bultar, men jag håller med om att det är väldigt liten rörelse. Har inte kollat om det är gummibussningar.

eile
9/23/08, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

när du sätter bulten i bussningen är den ju infettad för lättare demontering längre fram, detta bör räcka och denna bult behöver ju inte vara för hårt dragen.

har bytt endast 2 söndernötta bussningar så räkna med att de håller 15-20 tusen mil.

och då har min varit nere några gånger i saltad kvicksand.

Upp till toppen
Annons: