Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 2145 ggr
Loysan
2008-08-19 17:06

Bromsljuset

Besiktade min pärla igår, en 1967 år RAPTGBIL 9033.

Allt ok men bromljuset fick jag tvåa på. Skit… de lade ner mycekt jobb på framvagnen, letade efter glapp i styrning och hjullager, nhe nix det var perefekt.

Någon avgasmätning var det inte tal om då avgasröret kommer ut i det lilla hålet på höger sida, det är för trångt att trä på slanegn. Likaså ingen bromsprovning. ett skäl att hålla original avgasanläggning, hi hi..

Nån som vet var tryckströmbrytaren för bromsljuset sitter? Kanske den går att byta till ny om det är standardjängor. Denna del är inte omnämnd i servicehandboken men en bild verkar visa något som kan vara denna del, sittande på bromsröret som går bakåt. Nånstans bakom fästena för vinchen. Får krypa under och titta.

Annons:
valp
2008-08-19 22:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Om det är samma kontakt vi menar så sitter den framför kylaren på vänster sida )sett framifrån). Hade inget bromsljus på min och då var det kablarna som hade lossnat eller troligtvis blivit avdragen av en gren eller liknande.

ake64
2008-08-19 23:18
#2

Det finns lite bilder på den i slutet av denna tråden http://forum.terrangbil.net/forum_posts.asp?TID=2942&PID=36856#36856

mvh Åke

Loysan
2008-08-25 09:59
#3

Jag hittade tryckströmbrytaren, på höger sida i kylartunneln framför kylaren.

Lätt att jobba med framifrån, glappkonakterna, (flatstift) var helt upprostade och med nya påklämda funkade bromsljuset.

Upptäckte oxo ett jättelikt getingbo på väsnter sia i kylartunneln. Minst 15 cm i diemter byggt mellan kylarslngarna styrleder etc. Men vöergivet, kanske blev det svettigt där inne när jag kör de bilen i sommar. Inte konstigt att min hundkoja, (valpskul) var fullt med getingar tidigare i sommar. Med högtryckstvätten blev ordningen återställd…. Bygg aldrig ditt hus på fel ställe. Till djurvännerna kan jag säga att getingar aldrig återvänder till ett bo som de övergivit, eller använt första året.

Nej någon honungskörd blev det inte.

Upp till toppen
Annons: