Annons:
Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 2843 ggr
Rookien
6/14/08, 10:27 AM

Onödig förstärkning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På min 202:a sitter en skena på taket som har förstärkt taket i längdled, men det kan väl inte vara original? Tycker att man borde kunna ta bort den, det är bara risk att det blir fler punkter som det kan rosta på.

Jag antar att räddningstjänsten satte dit den när dom monterade sitt underliga takräcke.

Någon annan som har en sådan skena?

Annons:
eile
6/14/08, 6:40 PM
#1

ser ut att vara en kabelskena till saftblandarna. bara att ta bort, hur går det med övriga byggar planer vad blir det för något?

Mitt bygge är igång eftersom familjen blev sur när de hörde att jag tänkt sälja bilen, tyvärr blir det bara någon timma i veckan så det går mycket sakta men camperns tak är färdigt och ekplattor sitter på väggarna ska börja lite smått med överskåpen.  Finns det fler som har tankar på att bygga husbil på 202'or eller valpar så kanske vi skulle starta en tråd har en del tips sen tidigare byggen.

Rookien
6/14/08, 8:40 PM
#2

Ja det låter som en rimlig förklaring. Då ska den bort.

Tja som du säger själv, det blir inte många timmar i veckan och limmet räcker inte så långt som man tror. Det har gått åt 6 liter kontaktlim hittills och det blir väl dubbelt innan jag är klar. Så jag förlorar en massa tid p.g.a. att jag måste köpa mer lim hela tiden.

Tanken är att det ska bli så nära en personbil som möjligt med 2 baksäten och bälten, någorlunda tyst fast med så mycket originalutseende som möjligt och en skaplig bilstereo.

 Trots att det var pedalen i botten hela vägen hem från Kristianstad så drog den "bara" 1.5l/mil, jag trodde den skulle dra mer. Med andra däck och lite lugnare körning så kommer det att bli ok bränsleförbrukning.

 Roligt att familjen gillar din bil!

eile
6/14/08, 10:09 PM
#3

handlat 2 liter gjort åt en har ändå slösat och rullat på limmet ett tips från mattläggarna är att ta en bit hetäckningsmatta vika den dubbel hoplimmad och använda den som påstryckare då snålar man på limmet riktig ordentligt.   ska du bygga bekväm övernattningsbil utan att slänga bort blytunga orginal ht så har jag sett ett antal bra lösningar på nätet på hur tyskarna gjort oftast andvänds bakdörren som utfällbart kök.  sök lite på lapplander så hittar du dvs tysksidor.

Rookien
6/15/08, 8:31 PM
#4

Jag förstår inte hur du gör, jag rollar med korthårig miniroller och det går åt lim som bara den.

Tur man jobbar nära Biltema i Göteborg, där kostar limmet 60kr litern mot 180 i färgaffären.

Har nu lagt 2 lager masonit på golvet, mest för att skarvarna ska ligga omlott så att det inte rör sig så mycket och lite för att det ska bli starkare. Jo d.v.s. jag har nästan lagt 2 lager - limmet tog slut igen. Men i morgon blir det ett par liter lim till och sedan ska dom sista masonitbitarna på plats. Därefter ska det limmas fast en 2-3mm tjock gummimatta på hela golvet samt på dom bakre hjulhusen.

Det kommer inte att bli en övernattningsbil, däremot kanske en utflyktsbil.

eile
6/16/08, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min blir övernattnings och äventyrs bil med kök varmt och kallt vatten samt värmare men bara för kortare turer inga mer jorden runt turer dvs ej isolerad för 50 graders öken värme eller massa minusgrader, även extra 200 liters tanken har åkt ut där blir istället utrymme för campingmöbler,  har istället en rejält förstorad orginaltank på ca 90 liter.  

Idag har stommen till bakre överskåpet gjorts bara luckorna kvar och sen klä in det i samma tyg som taket.

Upp till toppen
Annons: