Annons:
Etiketterövrigt-valprelateratproblemlösning
Läst 1441 ggr
Rookien
6/6/08, 9:39 PM

Förgasarproblem

Någon som vet vad som är fel när förgasaroljan går åt i samma takt som bensinen? Kan inte komma ihåg att det gick åt så snabbt på 240 eller PV m.fl.

 Bilen ryker rätt friskt emellanåt och jag tror att det är förgasaroljan som bränns upp, när den är slut ryker det inte längre.

  • Redigerat 9/25/20, 11:47 AM av Niklas
Annons:
danneape
6/6/08, 10:36 PM
#1

Kolla så membranet är helt,, och så kolla även så trotteln inte e sprucken i botten,,

//Danne

Rookien
6/6/08, 11:17 PM
#2

Antar att membranet är helt eftersom den går helt OK, ska ta isär och kolla trotteln då.

eile
6/7/08, 9:41 AM
#3

ska bara vara några droppar atf i röret i för at dämpa vacumkolven, vill du få lite fetare blandning vid acc dvs bättre drag då tar du tjockare olja.

Rookien
6/19/08, 5:25 PM
#4

Det hade gått för lång tid sedan jag hade bil med sådan här förgasare. Jag fyllde på för mycket och överskottet sprutade ut genom hålet i korken. Den suger alltså inte i sig oljan.

Däremot ryker bilen som tusan särkilt när den är kall och den ryker vitt så det verkar vara vatten. Vattennivån i kylaren verkar hålla sig så det är nog inte topplockspackningen eller sprickor, vad finns mer att välja på än vatten i tanken?

Det finns ju en massa vacuumslangar, finns det någon möjlighet att den kan suga i sig vatten genom dom? I så fall varifrån? Ett annat alternativ skulle kunna vara att den suger i sig bromsvätska genom vacuumslangen som går till det läckande servot?

När bilen hade stått still en vecka var den högra bromsvätskebehållaren tom, den som går till det enda existerande servot för tillfället.

eile
6/19/08, 6:13 PM
#5

tycker det låter som ett typiskt servo fel,byt den lilla oringen kostar några tior eller köp nya servon ingen motor mår bra av att gå på bromsolja.

Rookien
6/19/08, 6:24 PM
#6

Ok, jag har ju köpt 2 bromsservo på skroten som kom från TGB11. Ska försöka få dit dom fast dom är lite större.

Annons:
Svedis
6/20/08, 1:13 AM
#7

Ta bort slangen till den trasiga servoklockan. Plugga med en kork. Då suger den ingen bromsvätska. Sedan kan du bromsa och kolla om någon vätska försvinner. Varje krets har ju 3 bromscylindrar som kan läcka!! Om dessa är hela, är det bara att kolla klockan. Då finns det bromsvätska på gummimembranet och då som sagts ovan, bara å renovera. Lycka till

Rookien
6/23/08, 11:24 PM
#8

Tog loss servot idag för att försöka få dit mina TGB11 servo och det kommer att funka med lite nya bultade resp. svetsade fästen. Och när jag tog loss det gamla servot droppade det bromsvätska ur röret till vacuumslangen!

Upp till toppen
Annons: