Annons:
Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 975 ggr
Rookien
3/4/08, 8:52 PM

Håll tummarna!

Frun har börjat mjukna lite så jag ska titta på den i morgon efter jobbet om den finns kvar. Sedan får man bara hoppas att den verkar någorlunda ok. Om jag köper den ska jag använda mig av eiles idé med ett säte över motorn. Fast det blir nog till att sätta in ett extra säkerhetsbälte och använda en större barnstol. Får duga tills vidare, men den går väl inte igenom en besiktning på det viset? Passagerarantalet är ju 1+5 så det får jag i så fall sätta in efter besiktning tills jag får in ett bra baksäte.

Här är annonsen på skönheten: http://www.blocket.se/vi/15311028.htm?ca=15_s

Men, det är långt ifrån säkert att jag köper den.

Annons:
Rookien
3/5/08, 6:16 PM
#1

Tyvärr gott fok, ingen Valp den här gången. Var och tittade på den idag och det fanns inget på den som var bra eller helt. Förutom takräcket som säljarens far sa. Allt var dåligt, hela vänstersidan sönderrostad överallt, sönderrostade balkar, avgassystem och däcken var slut allihop inklusive reservdäcket. Bromstrycket höll sig inte och lösa knappar och kablar här och var.

Får kanske ta till plan B, köpa en 745:a tills vidare och sedan ta säten och bälten ur den när jag får råd med en Valp i bättre skick.

Lite besviken får jag allt säga att jag är, hade sett fram emot en rolig bil för en gångs skull.

Beau
3/6/08, 1:17 AM
#2

Detta är situationen på begagnatmarknaden i ett nötskal. Gott om rishögar runt 10000:- och få fina bilar över 25000:-

JohnA
3/6/08, 1:05 PM
#3

Gav 20.000 för min bil som då hade gått 5300 mil, är helt rostfri i gol och skärmkanter men behövde en total bromsrenovering. Sedan har det tyvärr visat sig att motorn är väldigt sliten och misshandlad så imorgon blir det byte till en halvt genomgången B20. För en tid sedan skar ett hjullager och så har det varit andra småfel. Tror ändå jag hade tur som fick en så pass fin kaross för pengarna. Mekaniken går ju att reparera och så småningom borde jag ha hunnit gå igenom allt som är slitet och därmed ha en prima bil. Mycket tråkigare att köpa ett rosttroll som håller på att falla i bitar!

Lycka till med jakten Rookien! Ska du köra mycket på landsväg tror jag 202 är ett bättre val än 903 med tanke på utväxlingen. Se dock upp med fördelningslådorna som sägs ta stryk av att de sitter i fel lutning!

Upp till toppen
Annons: