Bildfråga! (bromsservo C202 vs tgb11)
Hmm, nu blev det jobbigt…
Fattar inte riktigt, jag har ju markerat två slanganslutningar på tgb11-servot, men vilken ska gå till vad?!
På bilden du visade fanns ju en anslutning, den grövre slangen på "den stora delen" av servot, men det saknas ju den plastnippeln vid "klockan"…
Någon som kan förklara närmre hur jag ska dra slangarna?
Tack på förhand!
Högra burken är väl till C202? Det var den jag tittade på. TG11 kan jag inget om. Stora anslutningen är undertryck från motorn. I den vita klockan finns en ventil som känner av om du bromsar eller ej. Den lilla slangen därifrån ska ha anslutning på burkens undersida dvs andra sidan membramet. Att det är en fördelning på stora anslutningen, trodde jag är vidare "sug" till den andraservoburken dvs den andra kretsen. Fast jag kan ju vara helt snett ute?
Det är den vänstra som är från C202:an…
Hmm, då blir det inte riktigt rätt ändå, hoppas någon har koll på 11:ans servo!
Det vänstra är det traditionella "Amazon" servot, tillverkat av Girling. Det Högra är ett Lockheed servo. Jag har ett nytt Lockheedservo i kartong liggande i garaget där det självfallet finns en installationsanvisning!
Troligen åker jag förbi garaget idag och då ska jag försöka komma ihåg att kolla vilken anslutning som är vilken.
och då kommer frågan: fanns Girling någonsin på C202 i original? Och Jonaz, vad har du för burkar på din 202:a ? En av varje eller?
Självklart glömde jag kolla monteringsinstruktionen… :(
Vad jag kan minnas är det dock den "svarta" anslutningen som ska gå till insuget (vaccumanslutningen). Den vita tror jag är återkopplad till någon annan anslutning på servot….
kolla även en länk jag lade under "903 bromsservo - WOW!"
den vita runda plastbiten är avluftning där du har ett T rör är vacum in. de andra är ju till bromsarna.