Annons:
Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 2672 ggr
c202-Tomas
2008-01-06 23:44

c202'a

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallojjan alla skogstokiga Valp ägare!

 Gick å köpte mig en 5000  kilos leksak i julasSkrattande,                                         (univäg 240,s plogblad+bil+ballast!)      en "valp" c202'a  81'a !      Gått som plogbil åt kommunen..   vilket värkar ha slitit rejält på grejerna så renoveringsbehovet är lindrigt sagt STORT..                   å jag som e helt grön på d härGenerad.. men det finns ju uppenbart ett MKT stort kunande på denna sidan, så jag hoppas nån vill dela med sig av sin vishet.. tack på förhand!                                                    Har  börjat skruva lite smått med den nu på kvällarna , Började bla me å riva ner fördelningslåda.. och ja den Är slut.. så om någon har en sådan liggades så e jag spekulant (typ FD51)..        jobbade mig bakåt och jorrå!..    bakdiffen e oxså slut..       å där kommer första riktigt stora frågeteknet (av många).. vad är det igentligen för diff.. passar dana44 lr inte? alla säger/skriver olika..     någon som vet ? (dom ser ju lika ut). OCH har nån en sån till salu?  Har vid det här laget insett att jag behöver en verkstadshandbok.. så åter igen.. nån som har å sälja? eller som kan tänka sig att kopiera en sån åt mig mot ersättning!     MVH/Tomas    Ps: bra sida !    och hmmm stava kan jag inte heller.. som ni säkert märkt!    Ha'd!

Annons:
putte
2008-01-07 03:55
#1

Fördelningslådan passar från TGB 11, 13, 20. JA det passar med en diff från tex "Valpen" till 202an.

danneape
2008-01-07 08:11
#2

Tänk bara på att "valpen" och 202an inte har samma utväxling i axlarna,,,

//Danne

preusvarg
2008-01-07 19:55
#3

Dana 44 grejer passar. utväxlingen är dock extremt låg i C202 6:17-1

men om utväxlingen är ok så an du terandvända den. ..fast om det är så att fördelningslådan också är sliten så skulle jag nästan råda dig att montera 903ans grejer rakt igenom. behåll B20n och byt resten. då slipper du dessutom knäckhylsor å sådant i axlarna. kan dock vara lite pyssligt att hitta en bra valp låda med kraftuttag.

annars så har jag volvos verkstadshandbok för C202 så om det är något du undrar över så kan jag bistå dig med upgifter.

c202-Tomas
2008-01-08 00:48
#4

Hejjan!

Tackar tackar för alla svaren!

Fått tag i en fördelningslåda (FD51) som ska hämtas imorrn.. hoppas på att skicket e d rätta… har fått nys om en DANA44 bakaxel som jag oxå ska titta på imorrn.. ja.. utväxlingen på min SALISBURY (4HA-00-92) bakaxel ser bra ut, så då kan jag alltså flytta över den till Dana44 diffen Glad !     (nån som har en Detroit lockers till Dana44  liggandes…. ?) 

Preusvarg !!!  du har alltså en verkstadshandbok till c202'an.. mann skulle inte kunna få besvära med att få köpa en kopia på den ? .. om du har lust!    MVH/ en som fått tillbaks hoppet!

preusvarg
2008-01-14 22:05
#5

jo då det ska vi nog kunna ordna på nått vis men du får ge mig lite tid bara. jag har dålig tillgång på kopieringsmaskin för närvarande.

men om det är nån spec sida du behöver så kan jag kopiera i skrivarn

om jag får tid så ska jag scanna in den på datorn.. men säg inget höggt *L*

Upp till toppen
Annons: