Annons:
Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 1767 ggr
Pizza_DUDE
2008-01-05 22:30

Säkerhetsbältestrassel

Där är säkert ett gäng av er som kommer att skratta åt mig när ni läser det här, men det får jag bjuda på.. :)

Skulle ut o köra i min 303a häromdagen, och när jag drog i bältet gick bältesspärren in och stoppade det. Satt i fem minuter och försökte dra ut bältet, men den vägrade oavsett hur långsamt jag drog.

Fick då en snilleblixt och tänkte att om jag skruvade av kåpan på dosan som sitter nere vid bältesrullen så skulle jag kunna se om där var nåt fel och kanske kunna åtgärda det..

sagt och gjort, jag skruvade av kåpan, och utan att reflektera över att där ju måste finnas något som drar tillbaks bältet, så fick jag ett stort nystan av metallband när allt rullades upp på ett snabbt och våldsamt manér.. :)

Lyckades räta ut allt och rulla ihop det igen och sätta ihop det på det sättet som jag trodde det skulle sitta på, men det blev inte rätt.. Bältet dras inte tillbaka överhuvudtaget. 

Så jag har nu två frågor:

1. Är det någon som vet hur det ska sitta och kan förklara hur jag ska göra?

2. Om ingen finns här som kan förklara hur jag ska göra för att få ihop det, är där någon som kan sälja mig ett nytt, komplett, säkerhetsbälte till förarplatsen? :)

Annons:
hfb608
2008-01-05 22:53
#1

det ska gå att spänna upp det men vet inte hur.

Hbg-Tgb
2008-01-05 23:45
#2

Jag har säkerhetsbälten att sälja till den som behöver, 300kr st.

//Jonny

Upp till toppen
Annons: