Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 3949 ggr
tdi-racing
12/12/07, 6:15 PM

Bromsbackar 3314

 Var kan man köpa bromsbackar till 3314? Är det samma till nån annan bil??

Annons:
danneape
12/12/07, 8:56 PM
#1

Kolla denna killen,,

Helt ok priser,

http://www.terrangbil.net/_forum/forum_posts.asp?TID=1838

Sedan ska det finnas backar från landrover som passar men jag kommer inte ihåg vilka,,

//Danne

TESSiER
12/12/07, 10:02 PM
#2

Altyco, laplander.nu eller offroad.nu har sådana till salu. Annars kan en bromsfirma limma/ nita nya belägg på dina backar. Dom som det hänvisas till i inlägget ovan är till TGB11,13,20…

danneape
12/12/07, 11:46 PM
#3

Aaahhh såg fel,,

tänkte 1314,, Generad

//Danne

svanis
12/13/07, 1:09 AM
#4

Jag köpte mina från norge, men med tull och frakt blir det lite dyrt. Original så nitas banden på backarna.

Prova istället att lämna in dom till någon som håller på med industri och fordonsbromsar, dom blästrar lackar och limmar på nya band.Flört

Bromsband finns på metervara.

//Svanis

JohnA
12/13/07, 3:34 PM
#5

Hur tjocka band kan man limma på? Vad kan det kosta och kommer man att få bättre bromsförmåga än med gamla hårda asbestband?

svanis
12/14/07, 1:07 AM
#6

Vet inte hur tjocka banden kan vara men absolut lika tjock som originalbanden, när jag rev mina bromsar och ville låta en bromsverkstad byta så sa killen att jag kunde köra många mil  på mina gamla band. ,efter bromsjustering har jag inga problem med bromsverkan på dessa, längre. Eftersom verkstäderna inte får jobba med asbestband längre finns inga allternativ numera. Om man inte fixar banden själva förståss.  Räcka ut tunganDe norska redan inköpta original banden får vila tills vidare.

//Svanis

Annons:
Upp till toppen
Annons: