Annons:
Etikettmaterial-delar
Läst 3044 ggr
taxnos
11/13/07, 10:29 PM

servo 164 på c202??

jag har ett 164 servo som jag funderar på att bända dit på min 202a någon som vet om det kan gå eller åthelvete

Annons:
eile
11/14/07, 9:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

ganska enkel operation ser inget som kan gå fel förutom att du fått en opel zf snäcka som är identisk men går åt fel håll.

vill du få ett snyggt rattrör så såga av nedredelen som sticker ut under huven på en 240 volvo samma rattrör fast uppoch ner på 202. du sågar sen du av nederdelaen på din 202 och ersätter med både axlen och röret då får du helt lagrat rattstång och sen passar även knuten på snäckan, överkurs vill du få mjukare rattkänsla så wv bussens eller gamla amazons gummi medbringare.  snäckan jag handlade till min fick jag kapa av pitmanarmen och vända änden 180 grader för att få styrstagen till att gå mer i linje och kortade sen ner den något så snäckans utslag blev lika med hela styrutslaget.

Flytta sen isär pedalerna något.

taxnos
11/16/07, 2:28 PM
#2

tackar så mycket! bara och leta upp grannens 240 och smyga dit en mörk kväll med bågfilen :)

 orkar 164ans servo att kränga runt en valp? hoppas det.

mattias

eile
11/16/07, 3:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

servot orkar men du kan ju korta ner pitmanarmen så du får maximal verkan.

Styr inte utan att ha motorn igång gavlen är lite vek på zf snäckan och kan ge efter.

på 202 kapar du enklast av eller jackar ur rejält i rambalken bultar dit snäckan och sen svetsar dit ramstumpen igen.

preusvarg
11/22/07, 8:12 PM
#4

jag har 33" däck på min c202 och det fungerar bra . överströmmaren skriker lite i bland men det kan man leva med. tilläggas skall också att ja har en sån där liten fånig sportratt också så nog lär det räcka med en riktig ratt.

Upp till toppen
Annons: