Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 2581 ggr
TESSiER
7/4/07, 1:00 AM

Handböcker och reservdelslistor

Håller precis på att lägga in det sista av det jag har på: http://tessier.diinoweb.com/files/

Så det kan vara värt att kika där om det är något du behöver.

Har du något som jag inte har så säg till så lägger jag in det med.

För mitt eget ego så kan ni väl lägga en röst på vad ni tycker om innehållet Räcka ut tungan 

// Stefan

Annons:
preusvarg
7/4/07, 9:34 AM
#1

kanon. riktigt lysande bra. Med lite pyssel så kan man ju faktiskt skriva ut en hel bok.

piteper
7/4/07, 3:52 PM
#2

Ditt ego kan gotta sig åt kommentarerna "Klockrent", "Lysande" och "Perfekt".

/Pär

piteper
7/4/07, 3:57 PM
#3

Förresten så ser jag att du har snott mitt smörjschema till 903:an, men det är ok ;-)
(Du är för övrigt inte den enda. Det har t.ex. dykt upp på terrängbil.net också. Jag känner ingen det eftersom jag själv har scannat in det och det är mitt eget original som har den där motorolja-omskrivningen med rött bläck ;-) )

/Pär

TESSiER
7/4/07, 4:03 PM
#4

Tror att jag plockat det ifrån terrängbil.net :)

Allt annat är "stulet" det med ;)

mcdoc
7/4/07, 7:37 PM
#5

Lysande initiativ, tack så mycket. Vad sägs om att bunta ihop dokumenten i några ZIP-filer för att nedladdningen skall bli enklare.

/// Olafur

TESSiER
7/4/07, 10:51 PM
#6

Sagt och gjort :)

Annons:
valp69a
7/5/07, 9:53 PM
#7

toppen bra fast vi har ju originalpärmen från kronan, men den vill man ju inte skita ner, toppen å bara skriva ut den/dom sidorna man behöver.

Knirken1
12/5/10, 4:38 PM
#8

De gamla inläggen är (också) verkligen värda att bläddra tillbaka i, för där finns även "tidigare generationers urkunskap" om valparna.

Men !!! vad har hänt med länkarna/ "webb-kopplingen" till TESSiER:s gamla egna sida (via avataren/ hans logga) med "mer kul" & vad det står ???

Där fanns ju urgamla verkstadshandböcker & reservdels dito skannade för de flesta äldre terrängbilar, inkl 202 och militärbrorsan 903 / typerna mm, mm.

Har han lagt ner sin sida helt enkelt? Tur man hann ladda ner "somligt" dåSkrattande!

Via "Meddelanden" uppe i högra hörnet kan "mekdetalj-illustrationer & text" ev ges hjälp med, map gammelvalpen 903 (VOLVO L3315 med "bröder"). (Dito SAAB V4 hjälp kan ev ombesörjas via nämnda "Meddelande").   MVH / Kn1

Knirken1
12/26/10, 11:39 AM
#9

("Tessiers") Handböcker finns ju tydligen upplagda på Terrängbil.net numera ser jag. Finns relativt tydlig rubrik/textruta där att utgå ifrån där.

För övrigt:

Om jag hinner & intresse finns så kan jag alltid skanna ur SAAB;s gamla 4 cm tjocka (!!) verkstadshanbok om V4. De som har ILLER har ju möjligheter att där djupstudera motorerna deras maskiner har, och hämta meknings & bygg-råd ur.

Har även (redan skannad) handbok till SUZUKI:s legendariska ur-4 hjuling från sena 80-talet (som sedan alla övriga tillverkare plagierat konfiguration+ideer ifrån, samt SUZUKI själva mest byggt vidare på, med diverse småjuseringar. Ursprungs LT-F4WD är dock fulländad (ev minus avsaknad av styrservo som nu finns på somliga nya maskiner.  Smått onödig överkurs dock som mest kan fördyra ägandet). Växellådans robusthet, styrka och möjligheter är fortfarande något som knappast görs idag av någon tillverkare alls, pga för hög kostnad att vara säljbart med förtjänst.   

Har som sagt var även militär Volvo Valps kompletta verkstadshandbok (guld värd pc-fil) + reservdelsbok (pc-fil) som är oumbärlig med sina sprängskisser intill minsta skruv på allting map militärvalp. Den finns som sagt var även tillgänglig på Terrängbil.net om det inte krånglar för mycket via berörd server.

Via "brevlådan" kan önskemål om hjälp med ovanstående "apparater" ombesörjas (ang ILLER-motorn, V4 önskade delar av materialet. Är ej skannad nu). MVH / Kn1

Upp till toppen
Annons: