Annons:
Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 3970 ggr
Chrilled
11/30/05, 10:54 PM

TGB 111A vs TGB 1111

Hej,

Har idag en TGB 11 (den med skåp), har möjlighet att byta mot en tgb 11 (pansarvärnsvarianten med kapell) Finns det någon mer skillnad på dessa 2 förutom karossen?

Vad talar för/emot ett byte? Det jag tycker verkar bra med pansar-varianten är att man ser bättre runt om i skogen när man kapellar av och så. Den skall uteslutande användas till lek i skogen.

 Alla svar och funderingar mottages tacksamt!

MVH

Christer

Annons:
wiggo
12/1/05, 4:14 AM
#1

TGB 11an med skåp kan du ju montera av stora delar av väggarna så att den blir ganska öppen den med.

För övrigt så tycker jag 111 är mycket snyggare än 1111 ;)

Pizza_DUDE
12/1/05, 9:31 AM
#2

Där får jag hålla med.. Tycker inte 1111an e lika snygg som en vanlig 11.. :)

Chrilled
12/1/05, 7:43 PM
#3

hehe, jag tycker att 11 bilen är ful, 1111 är nog det fulaste fordon jag sett på svenska vägar hehe, så långt är jag med.Skrattande

Det jag tänkte på var om axlar, lådor mm mm mm, skiljer på något vis, eller om det är något gjort med den som gör den mindre lämplig att inneha istället för 11an.

Pizza_DUDE
12/1/05, 7:52 PM
#4

Kan aldrig tänka mig att försvarsmakten skulle vilja använda olika delar till olika varianter baserade på samma fordon.. Hög komponentgemenskap var ett krav när volvo utvecklade de..

Anders H
12/23/05, 4:50 PM
#5

1111 är en av de finaste, snyggaste bilarna….jag har!!!!

 Dessutom är den outstanding i terrängen…när du cabbar av he, he,he då står sig plåtburkarna slätt när de inte ser något och sitter och svettas.

Det är ingen skillnad i övrigt på bilarna, det är bara karossen.

Jensxxx
1/27/08, 10:07 PM
#6

Hej!

Klart att du ska byta!

Har själv en 1111 och den är outstanding i terrängen, bara att plocka av kapellet så har du full koll på alla hörn. om du är rädd för regn så bygger du ett sommarkapell så regnar det iallafall inte i huvudet på dej. Alla drivkomponenter är samma som 11:an. Jag breddade fälgarna och satte på Super Swampers 38,5:or, Skillnaden blev enorm. Om man ska se prismässigt så tror jag 1111:an stiger i pris och 11:an sjunker, finns ju inte så många trots allt. Det viktigaste tror jag att behålla eller kunna återställa den i orginalskick, måste vara lättare att sälja och få ut mesta pengarna i orginalskick. Angående frågan om ful så borde en stötfångare från 11:an och lite modifierade fästen till störtbågen lösa detta. Då ser den ju ut som vilken 11:a som helst, dock utan överbyggnadSkrattande. De som åker vanlig 11: kan väl sitta inne och svettas, det finns ju inget som slår fartvind i håretSkrattandeSkrattande. Jag kan säga att jag aldrig ångrat mej. Tveka inte BYT!!

m.v.h Jens

Annons:
Jensxxx
1/27/08, 10:10 PM
#7

GeneradSåg att jag väckte en mycket gammal tråd till liv igen, men man måste ju prata för det man brinner förSkrattandeSkrattande

// Jens

Upp till toppen
Annons: