Annons:
Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 7633 ggr
Kjelle69
2005-10-15 16:19

TGB 11 simulator

Här är en möjlighet för alla suktande småvalpsägare att testa på att köra en riktig bil !

Packa upp filen, starta programmet med TGB11.exe

Styr med W, A, S , D

Du kan ändra en massa parametrar med 'sliders' upptill på skärmen.

Have fun !

Annons:
drolsson
2005-10-15 16:39
#1

Saknas någon fil ?

MVH Olsson

drolsson
2005-10-15 16:45
#2

Någon sånt här

karlzon
2005-10-15 16:48
#3

Haha kjelle, du är obotlig. ;)

Dra ner nyaste directx från microsoft.
www.microsoft.com/directx så borde problemet vara löst.

Kjelle69
2005-10-15 18:33
#4

Jepp man behöver DirectX all grafik/ljud och I/O arbetar mot DirectX Ladda ner och installera så tutar det på !

drolsson
2005-10-16 12:27
#5

Underbart !!

Nu saknas bara en större bana och onlinegaming.

Mycket tack.

MVH Olsson

Kjelle69
2005-10-16 15:11
#6

Haha. ni är en krävande samling Volvoägare !

Annons:
whistler
2005-10-18 00:47
#7

Hm, jag lyckas inte få det att fungera ändå. Får samma felmeddelande som ovan skribent, men har directx inlagt…

Kjelle69
2005-10-18 03:23
#8

Lägg denna fil i samma bibliotek som spelets .exe fil.

Tom
2005-10-18 03:58
#9

Oj vad kul! Jag har aldrig kört en riktig valp men det här var riktigt roligt!

En större bana utan vatten runt om skulle vara ännu roligare.

  Tack!

  Tom

Kjelle69
2005-10-18 04:00
#10

Testa TGB13 spelet istället, så blir det lite mer utmaning.

http://mtec.hostname.nu/games.htm

Klas_B
2005-10-18 11:21
#11
Tom
2005-10-18 22:36
#12

#10, Jag har provat det men jag vill inte ha mer utmaning, jag vill bara gasa!  ;-)

  Tom

Kjelle69
2005-10-19 23:38
#13

Jo , kom igen nu, försök slå 165 sekunder!  Det är inte lätt !

Cool

Annons:
Kjelle69
2005-10-19 23:41
#14
Kjelle69
2005-10-19 23:41
#15
perj
2005-10-20 20:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

122 sekunder!

/Per

Just det, jag har modifierat texturen till 13-bilen, jag kan ladda upp den här om någon är intresserad. Hoppas att du inte tar illa upp för det kjelle69.

drolsson
2005-10-20 21:38
#17

Ja tack det hade varit kul att se live.

MVH Andreas Olsson

perj
2005-10-20 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Ok, kopiera bifogad jpg till mappen ..cars\valp

 /per

Pizza_DUDE
2005-10-20 22:30
#19

Hehe.. Snygg fog där din 11 tog slut.. :)

perj
2005-10-20 22:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#19: Ja ja, men men det funkar ändå till spelet! Förövrigt är det bara bakdelen som är från min bil, övriga från nätet.

Kjelle69: vad anväder du för programvaror när du gör dina spel? Jag jobbar till vardags med 3d-grafik (3dstudio max), men kan inget om speltillverkning. Skulle vara kul att veta lite mer.

Roade mig tidigare med att göra en 3d-modell av en tgb, men den blir väl aldrig färdig som så mycket annat (bif. bild)

Mvh Per

Annons:
Kjelle69
2005-10-20 22:58
#21

Perfekt ! Snygg textur !  Läckert !  Räcka ut tungan

Jag laddar ner den och använder den i originalet om det är ok !?

Jag använde bara den som var inscannad från TGB13 original camouflagetäckning i nån mil-bok.

Vill någon ha 3d modellen för att förbättra den så går det också bra ! Säg till bara !

Kjelle69
2005-10-20 23:04
#22

WHOAAA !!!   Perj !!!!! 

Innan jag skrev detta så läste jag inte om dina 3d studio färdigheter !  Skulle man kunna få DEN 3d modellen att använda i spelet ?

Snääällla ???

Jag har fuskat på med Milkshape 3d, som ju är avsett för enkla low poly spelmodeller.

Flickvännen Maria jobbar med Cad o 3D studio, hon håller på att göra en 11'a men den är inte riktigt klar ännu.

Men din valp är det snyggaste hittills, vilka hjul !!! FAan vad läckert !!! Hur fick du till de rätta måtten ?

perj
2005-10-21 00:05
#23

Tack Kjelle! 3d-modellen kan du gärna få. men den är inte optimerad för spel, innehåller väl 5 ziljoner polygoner. Hur vill du ha den levererad? filformat 3ds, max, obj…? Texturen får du gärna använda, bara kul att hälpa till.

Mvh Per

mikal
2005-10-21 01:54
#24

Lite off topic nu men vad krävs för dator för att tillverka sådan 3d-bild som du gjorde perj?
Det måste till lite prestanda för att hantera va?

MVH Micke

Kjelle69
2005-10-21 03:03
#25

Tja både 3ds och max går bra för min del !

Kjelle69
2005-10-21 11:25
#26

Mer info om de verktyg jag använde just till TGB spelen.

Jag använder mig av en utvecklingspaket som heter Dark Basic Professional för Grafik, ljud i/O. m.m. Tilläggen som jag använder i detta heter BlueGUI och EZRotate 3D

http://www.thegamecreators.com

Så använder jag ett fysiksimuleringspaket som heter Newtondynamics, oerhört avancerat och bra, detta är den riktigt intressanta delen anser jag.

http://www.newtondynamics.com

Föra tt kunna anropa fysikbiblioteket som är helt skrivet i c++ så har jag en Wrapper som jag för närvarande sköter utvecklingen på. Neton DBPro Wrapper också skriven i c++

http://mtec.hostname.nu

För 3D modelleringen brukar jag använda Milkshape 3D

http://www.swissquake.ch/chumbalum-soft/index.html

Världen (Marken)  genereras i Geoscape 3D

http://www.geoscape3d.net/

Ljussätter världen i Gile[s]

http://www.frecle.net/giles/

drolsson
2005-10-21 11:59
#27

Kan man inportera ex desert till tgb11 sim från geoscape eller så enkelt är det inte?

MVH Andreas

Annons:
Kjelle69
2005-10-21 16:19
#28

Njaaeh,hm. i principså skulle det gå, men jag måste bygga upp en kollisionsmodell först, Jag skulle dock kunna göra det om du vill.

drolsson
2005-10-21 16:21
#29

Det hade varit mycket kul om du känner för det .

Kan man kalla detta att valpa ? :)

VH Olsson

Kjelle69
2005-10-21 21:29
#30

Alltså ren desert, bara inga träd, backar eller liknande ?

Kjelle69
2005-10-21 21:30
#31

Jag skulle ju kunna göra en modifierad variant med Desert och den nya 3D modellen när den dyker upp om jag lyckas med att peta lite liv i den :-)

perj
2005-10-21 23:11
#32

#24: ingen speciell dator, 3+år gammal dell, GeForce 3 kort.

kjelle69: Bifogar zip med max-modell, som sagt inte gjord med tanke på spel, och inte komplett.

Mvh Per

Kjelle69
2005-10-22 02:03
#33

Hupp, upptäckte just att det inte finns nån bakdel på max-bilen hehe.  Såg lite tokigt ut :)

monstertruck1
2005-10-24 02:05
#34

hej hej var hittar ja filen TGB11.exe ??

Annons:
robban.f
2006-01-17 08:19
#36

Spelen var ju helt hysteriskt roliga. Varför skall man ha X-box ?

Längtar att få hem min TGB11 nu så att jag kan ut o leka på riktigt…

B1n4ry
2006-01-17 09:39
#37

Det saknas ju bara något i dessa simulatorer…

Allt mekande, oljebyten, läckande kylvätska och olja, konstiga ljud i växellådor och framför allt ROST!  ;-)

//B1n4ry som snart skall fixa lite rost på sin TGB11 med nya mig-svetsen! =)

robban.f
2006-01-18 17:29
#38

Rost ? Har du inte Alu-Zink kaross ? Eller är det under som rost smyger ? Vad tråkigt det låter med rost och läckage. Brrrr

B1n4ry
2006-01-18 20:03
#39

Nej, jag har inte en Alu-Zink tyvärr… Under är den fräch men jag har lite rost på ena sidan under bakdörren och på bägge sidor bakom hjulhusen. Inget som borde vara svårt att fixa när man väl kommer igång…

//B1n4ry

Tgb Stian
2012-04-14 21:07
#40

Den der er veldig kul. Glad

Jeg lurer på om du kan lage det spillet en gang til bare med denne bilen her?

http://www.rigsofrods.com/threads/48305-TGB-13-%28Volvo-C304%29

Bare uten hengeren da. Takk

Så hadde du varit min kunge her. Flört

Kjelle69
2012-10-23 01:31
#41

Hej Tgb Stian, det hade varit kul, men det är så längesedan, vet ej om jag har kvar källkoden ens. Cool

Önskar att jag hade tiden som krävdes, det är roligt med real time physics.

Annons:
Upp till toppen
Annons: