Annons:
Etikettköp-sälj
Läst 2643 ggr
pnyberg1981
2011-04-15 11:38

regpapper volvo valp

är ute efter regpapper till valp.. har en 202a men det är väl inte så noga om det är 903 eller så.. alla förslag uppskattas.. mvh

Annons:
Knirken1
2011-04-15 22:00
#1

Hör lämpligen också av Dig till terrängbil.net med din fundering. (länk ovan)

Ett tips är att inte strula till det värre än det eventuellt är, som att tex papperen är försvunna under historiens gång. Prova att forska lite i fordonets historia genom att bla leta reda på chassi nr (framtill på sidan av ramen) samt kolla motornr.

Besiktningen har järnkoll på dessa två nummers betydelse, och hittar de ej dessa så letar de reda på dem hur som helst. Sedan matchar de dessa nr mot alla registers fakta, som de har lätt tillgång till via deras databaser. Finner de tex att de är tex bortslipade kan man anse fordonet ganska "rökt". Ser de att nr är på plats så matchar de dessa mot databaserna också. Du kan nog i "svåraste fall" få hjälp av dem att identifiera fordonet. Sedan är det bara att beställa nya riktiga papper så blir ju allt ok igen.

Risk vid egna "ful-patent lösningar" att tex använda falska papper, är att det mycket lätt avslöjas (tyvärr!) och då blir det ändå svårare att "förklara sig ur" det hela. Bästa sätt att altså att inte "måla in sig" i ett regelmässigt "tok"-hörn som blir ett elände att hantera, vilket bara blir jobbigare. Tråckla fram rätt identitet på fordonet istället & betala den lilla slant det kostar att beställa hem nya riktiga papper, från fordonsregistert. Dessutom stiger fordonet i värde bara av en sån sak som tveklöst riktiga papper. Dessutom…Besiktningen ser skillnad på en 202 & 2n 903 lätt som en plätt, då båda sorter är relativt vanliga på besök till dem. /Kn1

pnyberg1981
2011-04-18 09:57
#2

Tack för tippset.. Följer ditt råd och gräver i historiken… Mvh :)

Upp till toppen
Annons: