Annons:
Etikettbilder-filmer
Läst 8775 ggr
ElLobo
11/27/16, 9:43 AM

Valpen är Bosses favoritbil

Terrängbilen med smeknamnet Valpen har blivit omhuldad finbil i Bosse Langs ägo.

http://www.vk.se/1868297/valpen-ar-bosses-favoritbil

Annons:
Niklas
11/28/16, 1:16 PM
#1

Ja, en sån vore det roligt att ha ibland.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

storskogen
6/24/18, 10:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hahaha… Jasså, den hamnade här 😁

Knirken1
7/14/18, 4:38 PM
#3

Jo! Jag ägde tidigare en militärvalp (903 osv..) som jag alltså sedan sålde. Det var bland det dummaste jag gjort. Det handlade väl mest om platsbrist tror jag, för jag förstår ej riktigt vad som flög i mig. (Det var "en" som lade bud & jag sålde, mitt nöt) . Kostnaderna var ju urlåga pga i princip inget gick sönder, Och var det ev något som felade (ytterst sällan!) så var det bara att googla eller höra med "Roger J i Karlstorp" direkt, eller ev någon annan. Det mesta kan man rel enkelt laga själv på en Valp också. Rolig var den också att åka med + otrolig i terrängen. Diagonalspinn i något hål var väl enda kruxet, tills man kom på att ha typ preparerad bräda/planka eller 2, att kasta in under slirande/snurrande hjulet, & lite andra småtrix. Dessutom, delar & servicen (svårt laga nya grejor) innebär helt andra kostnader då det handlar om en vanlig ny "svensonburk". Dvs utdyrt & invecklat. Jag kommer att leta på en Valp så småningom igen. (Söker då efter en pickupp.) Hälsningar från en efterklok Knirken1

enav16
8/31/19, 10:58 PM
#4

Urvalpen är guld. Byt oljor ofta, smörj alla smörjställen ofta, byt slitdelar med jämna mellanrum, kolla rost och håll hyggligt rent så överlever den dig om du inte kör extremt korkat i extrem terräng. Min gårdsbil är en urvalp från 1962, köpte för 4 eller fem år sedan av en äldre herre som arbetat inom försvaret. Har satt dit blyfri topp, brytarlöst tändsystem, nya framdämpare samt bytte hjulcylindrar bak. Har kört ca 1000 mil både i terräng och på väg och den har aldrig krånglat och alltid gått igenom besiktning med blankt papper.  Enkla, pålitliga och charmiga. Enda nackdelen är väl lättrostad kaross men jag kör med Isotrol rostskydd => hur bra som helst. Hoppas du hittar en pick-up, Knirken1!

Upp till toppen
Annons: