Annons:
Etikettreparation-renovering
Läst 7358 ggr
zodiacmindwarp
8/1/17, 3:41 PM

Servo i 903

Hej!

Är så att jag har knas med styrsnäckan på min 903, så jag funderade på vad som är enklast, att laga denna eller sätta i servo. Är så att jag troligen har ett komplett servo kit från en Volvo 164 liggandes, men har ingen susning på hur detta skall sitta. Är det någon här som har detta monterat, som ev har några bilder att visa?

Annons:
Knirken1
8/13/17, 12:33 PM
#1

Hej!

Mitt tips är att höra av sig till någon av de som säljer delar till terrängfordon & däribland 903 Valpar.  Jag handlar tex lämpligen av Roger Johansson i Karlstorp ("gamla Big Foot") som finns på nätet, eller se länk här. Där finns rubbet till Volvo Valparna mm, & riktigt bra priser. Del därifrån är ju bara att skruva dit & så "klarrt". De levererar via bussgods så det går snabbt som ögat att få hem beställningen vanligen. 

Att meka dit egna patent såsom servo från annat fordon är dyngsvårt, samt gör att man kommer bort från original konstruktionen. Detta att ändra från original brukar påverka värdet på veteranfordon negativt, vilket kan vara något att tänka på.  Ju fler frånsteg från original, desto svårare att sälja fordonet sedan tyvärr. Original står sig alltid bäst i längden, och fungerar av erfarenhet vanligen bäst (minst rangligt & minst strul).

Med vänlig hälsning / Kn1

zodiacmindwarp
8/20/17, 2:49 PM
#2

Sagt o gjort.. lagt servoplaner på hyllan och införskaffat begagnad snäcka.. dock privat. Fråga.. ni kanske vet, är det meningen att man ska ta ur snäcka och styrstång genom kupén eller ska den dras under bilen?? Kan vara bra o göra åt rätt håll direkt.. onödigt drygt annars

Upp till toppen
Annons: